Aviseringar
Rensa alla

Bandmedlemmar söks i Sthlms län!


Ämnesstartare

Sha!
Nu äre såhär att jag är en tjej på snart 15 år som ska starta band. Soundet hade jag tänkt ska vara ganska metal men även med punkrockinfluenser.
Jag hade tänkt lite blandning av Personangrepp, Kamikatze, Bad Amputation, Trauma Machine och Imber.

En bra sak att nämna är ju då också att bandet heter Riot Grrl och är endast för tjejer, om ni vill veta varför så kolla upp riot grrrl 😉

Jag söker 2 gitarrister, 1 trummis och 1 basist eller sångare, helst en basist då mitt huvudinstrument är sång men eftersom att jag kan spela bas så går det även bra att söka som sångare 😉
Man behöver inte ha några egna instrument och som gitarrist behöver man inte kunna några ackord, man kan ändå skriva musik 🙂 Som trummis ser jag helst att man kan spela med dubbeltramp men det är inget måste, man kan ju alltid lära sig 🙂

Åldern spelar heller inte så stor roll, men minst 13 år ska man vara.
Målet med bandet är att bli störst i världen och visa att kvinnor hör hemma inom tyngre musik!
Ambitionsnivån ska vara hög, typ att människor ska slåss för att få äta vår skit eller något sånt 😉

Jag hade tänkt att man kan ta hjälp av ett studieförbund och då brukar man få vara i inredda replokaler och få tillgång till en studio. Man brukar även få hjälp med spelningar vilket är azum om man vill komma någonstans 🙂

Annars om det är svårt att få spelningar så är det så att jag känner bandmedlemmar från ovanstående band som jag skulle kunna ta hjälp av och så.

Hör av er om ni är intresserade ;D


   
Citera
Sanne

Bor i Uppsala tyvärr =(


   
SvaraCitera

tror det lär låta så här

[blush]


   
SvaraCitera

Riot Grrl är asfett och Kamikatze var asfeta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen; Kom ihåg det när du betalar för biljetter för att få se Riot Grrl 😉


   
SvaraCitera

Hej! Jag är en trettonårig tjej med attityd i söderort. Kontakta mig!


   
SvaraCitera

Personangrepp:

Man behöver inte ha några egna instrument och som gitarrist behöver man inte kunna några ackord, man kan ändå skriva musik

Är ju dock en fördel om man kan spela ;p


   
SvaraCitera

Buddah:

Är ju dock en fördel om man kan spela ;p

Inte om man spelar punk. [wink]


   
SvaraCitera

[confused]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Inte om man spelar punk.

Är väl kanske sant i och för sig. [party]


   
SvaraCitera