Aviseringar
Rensa alla

bankgiro och kontonummer


Ämnesstartare

Vad är skillnaden mellan bankgironummer och kontonummer? Kan jag skriva in bankgironummret där det står kontonummer när jag ska föra över pengar?


   
Citera

Nej du ska klicka på "för över till BG/PG" eller liknande.

EDIT: Så står det i Nordeas internetbank i alla fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StenenSven:

Nej du ska klicka på "för över till BG/PG" eller liknande.

EDIT: Så står det i Nordeas internetbank i alla fall

ok ska kolla om det står liknande på seb´s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man måste välja att föra över till bankgiro.

bankgirot är som ett konto kopplat till ett eller fler andra konton. lösningen gör att man inte behöver känna till några uppgifter om kontohavare etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StenenSven:

Nej du ska klicka på "för över till BG/PG" eller liknande.

EDIT: Så står det i Nordeas internetbank i alla fall

nej står inget sånnt på seb. Jag har bara överföring, sen engångs överföring och stående överföring


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

man måste välja att föra över till bankgiro.

bankgirot är som ett konto kopplat till ett eller fler andra konton. lösningen gör att man inte behöver känna till några uppgifter om kontohavare etc

ok. Du har ingen aning om hur man gör det med SEB? Hittar bara hur man överför. Eller måste man ta betalning för att kunna överföra till bankgiro?


   
SvaraCitera

Men är det inte så att du måste betala en summa för internetbanken för att få den funktionen? Har för mig att det är så på Nordea, att man kan föra över till vanliga konton gratis men att man måste betala för att kunna betala räkningar (det vill säga Bankgiro/Plusgiro).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StenenSven:

Men är det inte så att du måste betala en summa för internetbanken för att få den funktionen? Har för mig att det är så på Nordea, att man kan föra över till vanliga konton gratis men att man måste betala för att kunna betala räkningar (det vill säga Bankgiro/Plusgiro).

va det jag misstänkte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

olika långt(tror jag, orkar inte räkna) och olika bokstäver(för det mesta)


   
SvaraCitera