Aviseringar
Rensa alla

Bannad utan varning @ SC2?


Ämnesstartare

Lirade en 2v2 för ca 3 timmar sen, där en av dom vi möter börjar med att säga "l2p" och fortsätter med massa löjligt snack om att han ska reporta oss osv.
Kan också tillägga att det "värsta" jag skrev var "l2p noob xD" eller nåt (inte seriöst).
Försökte nu logga in på SC2 och ser att mitt konto blivit avstängt/suspended.

Kollar mailen men hittar inget från blizzard (kollat spam med).
Loggade in på battle.net och ser att mitt konto blivit suspended.

Har aldrig fått en avstägning förut och undrar nu om blizzard kan ha stängt av mitt SC2 för alltid?
Eller får man en varning först?

Kan logga in på WoW men inte Sc2. Och har även ett antal gånger svurit rätt mycket åt folk som cheesar mig, men aldrig fått någon varning.


   
Citera
Ämnesetiketter

Antar att det är temporärt. 3,24 högst 48timmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Antar att det är temporärt. 3,24 högst 48timmar.

Jag har inte fått något mail, och på mitt battlenet account står det Suspended, och inget mer.

Kan någon garantera att jag inte fått en livstidsban på mitt SC2 acc?
Somsagt så har jag aldrig fått några varningar från blizzard förut, trots att jag svinat ingame/efter mot folk.


   
SvaraCitera

XUSE:

Jag har inte fått något mail, och på mitt battlenet account står det Suspended, och inget mer.

Kolla skräpposten. De skickar alltid ett mail. Men är 95% säker på att det ej är långvarit.

Om det skulle vara så att du är bannad permanent så är det inga problem att skriva ett kort mail och få det löst.


   
SvaraCitera

XUSE:

Kan någon garantera att jag inte fått en livstidsban på mitt SC2 acc?

Maila dem och kolla om du vill veta säkert


   
SvaraCitera

Han är nog hacker.. Förvänta dig inte att få tillbaks kontot. Sätt lite energi på hämnd nu istället! [wink]


   
SvaraCitera

Ditt acc är förmodligen hackat på något sätt, gå igenom guidelines på battle.net för hur du ska göra och skaffa en authenticator. En liknande grej har hänt mig två gånger. Att du trollar/griefar/fittar dig är inga problem rent regelmässigt i SC2. Jag minns inte ett enda game där jag inte sagt något taskigt till motståndaren.


   
SvaraCitera
Tyrael

Panda:

Kolla skräpposten. De skickar alltid ett mail.

Det gör dem inte alls det.

XUSE:

Har aldrig fått en avstägning förut och undrar nu om blizzard kan ha stängt av mitt SC2 för alltid?

Ja, det kan dem.

XUSE:

Eller får man en varning först?

Nej, du får ingen varning innan du blir bannad, ever.

XUSE:

Kan logga in på WoW men inte Sc2. Och har även ett antal gånger svurit rätt mycket åt folk som cheesar mig, men aldrig fått någon varning.

Du blir inte bannad för att svära om du inte blandar in etnicitet, religion etc.


   
SvaraCitera

XUSE:

xD

XUSE:

xD

XUSE:

xD

XUSE:

xD

XUSE:

xD

kanske bannad för p12


   
SvaraCitera

poop:

kanske bannad för p12

[love]


   
SvaraCitera