Aviseringar
Rensa alla

Bantningspillret ALLI !


Ämnesstartare

jag visste inte riktigt vart jag skulle skriva om detta, tyckte att det kanske passade bäst här:
Nu är det så här att det har kommit en ny bantningspiller som heter ALLI. Många känner igen den redan.

Medlet hämmar kroppens fettupptag och utlovar en viktnedgång som är 50 procent högre jämfört med enbart diet.
Alli är både ett kostprogram och ett receptfritt läkemedel för viktminskning. Alli hindrar omkring en fjärdedel av det fett du äter från att tas upp av kroppen.

Jag har två frågor :
1. kan jag ta ALLI samtidigt som jag tar DULCOLAX? jag är beroende av dulcolax och måste ta det.
2. mitt BMI ligger väldigt långt ifrån 28. kan jag ta den ändå ? det står att den är avdess för vuxna med ett BMI på över 28. vad händer om jag tar det då?

Jag vill verkligen testa detta! jag behöver gå ner ungefär 4 kilo och det vill jag göra SNABBT. vad tycker ni?


   
Citera

fråga doktorn [zzz]


   
SvaraCitera

vojvoj

googla på det. det fanns kul biverkningar tydligen[smile]


   
SvaraCitera

Du tjejen, Läkemedelsverket är beredda att dra in receptfri-statusen på Alli om det kommer in rapporter om ätstörningspatienter som dig (?)! Det är LIVSFARLIGT att använda Alli om man har en ätstörning. Knäppt nog glömde de bort att skriva det i FASS den här gången, på alla andra bantningsmediciner som Xenical etc. så står det världens varningar på 15-20 rader om just fettblockerande mediciner och ätstörningar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

fråga doktorn

ja, men jag orkar inte prata med doktor , de kommer bara tycka att det är dåligt attt jag tar dulcolax och det vet jag redan om!! hoppas på att någon här kan ge mig ett svar för jag höll på att köpa det idag men blev osäker och apotekaren visste inte riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Du tjejen, Läkemedelsverket är beredda att dra in receptfri-statusen på Alli om det kommer in rapporter om ätstörningspatienter som dig (?)! Det är LIVSFARLIGT att använda Alli om man har en ätstörning.

Men jag har inte ätstörningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

vojvoj

googla på det. det fanns kul biverkningar tydligen

ja jag har redan läst de och pratat med apotekaren. 🙂


   
SvaraCitera

Varför skriver du på Ätstörnings-forumet då? Nu kanske du indirekt "tipsade" några skelett som är inne här att "titta det finns ett receptfritt bantningspreparat" vill inte vara sträng men det var rätt klantigt gjort. Kanske någon mod kan flytta tråden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Varför skriver du på Ätstörnings-forumet då?

Mårran:

Kanske någon mod kan flytta tråden?

Det står ju om det överallt! jaa men jag visste inte riktigt vart jag skulle skriva om det. hur flyttar man det då?


   
SvaraCitera

Doddii:

orkar inte prata med doktor , de kommer bara tycka att det är dåligt attt jag tar dulcolax

om dom tycker att det är dåligt är det antagligen inte bra, så varför tar du det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

om dom tycker att det är dåligt är det antagligen inte bra, så varför tar du det?

jag fick det i rumänien när jag var där . ingen berättade att man kunde bli beroende av det. Jag har alltid lidit av förstoppning och detta funkade ju jätte bra. När jag kom tillbaka till sverige kollade jag upp det i apoteket och stod att man kunde bli beroende och om alla biverkningarna. Men då var det redan försent och jag kunde inte gå på toa utran de.


   
SvaraCitera

Hur fungerar det då?


   
SvaraCitera

Doddii:

ingen berättade att man kunde bli beroende av det.

gå till en doktor och fråga om det finns något du kan ta istället så du blir av med beroendet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Hur fungerar det då?

vilket då? om du menar Dulcolax så fungerar det sjukt bra !! 🙂 det förstår dock tarmarnas funktion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

gå till en doktor och fråga om det finns något du kan ta istället så du blir av med beroendet?

jag var hos vårdcentralen, vet du vad hon sa?
"TA EN TABLETT VARJE DAG TILLS DU KAN GÅ PÅ TOA SJÄLV", men den dagen kom aldrig.[tard]


   
SvaraCitera