Aviseringar
Rensa alla

''Bara bröst ?''


Ämnesstartare

Hej hörni, jag såg precis dehär videoklippet som delas på facebook nu. Snackade med några om den och fick höra väldigt spridda åsikter.


Nu undrar jag även vad ni tycker om videoklippet. Tycker ni det fanns ett bra budskap i den eller var det bara waste of time att skapa videon?


   
Citera

Mja, alltså... det är lá bra att dom tar upp svårigheter som kan uppstå och vilket "komplex" det kan vara får vissa. Såg dock inte att 

Mindfly: time

var med i videon?   8|


   
SvaraCitera

Mm bröst Rodnar känna, smaka +_+ förlåt vad sa du, lyssnade inte Glad


   
SvaraCitera

Kan ha fel men får en känsla av att de flesta som vill normalisera synliga kvinnobröst själva inte attraheras av dem
tkr det pratas om det för mkt och de som verkligen är bröstfixerade, har nog svårt för att ta in det här. Blir en väldig krock, tror jag :/


   
SvaraCitera

det är väl rätt bra antar jag har ingen större åsikt.

själv brukade jag stå framför spegeln redan när jag var 4 år och spänna mina biceps. lärde mig tidigt att det var snyggt med bitiga armar


   
SvaraCitera

miss2015:
Kan ha fel men får en känsla av att de flesta som vill normalisera synliga kvinnobröst själva inte attraheras av dem
tkr det pratas om det för mkt och de som verkligen är bröstfixerade, har nog svårt för att ta in det här. Blir en väldig krock, tror jag :/

kan ju bero på att de allra flesta som har bröst är heterosexuella kvinnor, är väl mer förståeligt att man vill normalisera bilden av något man har än något man inte har (och därför inte upplever problematik runt) Rullar ögonen


   
SvaraCitera

tycker filmen var rätt bra, men ljudet var jävligt bristfälligt vid ett antal tillfällen, tyvärr.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

kan ju bero på att de allra flesta som har bröst är heterosexuella kvinnor, är väl mer förståeligt att man vill normalisera bilden av något man har än något man inte har (och därför inte upplever problematik runt) Rullar ögonen

Ja, så är det
jag själv skulle vara obekväm med att visa mina bröst, pga. "bröstfixering" som vissa har. Det är nog likadant för mig som att gå runt utan trosor framför ngn som tänder på det kvinnliga könet. Lite genant att gå runt med bikini framför killar också. inte obekvämt men blir naturligtvis påverkad av att de kan vara extra nyfikna på min kropp än t.ex. en killes kropp. Hänvisar till heteronormen

 Tror det är viktigt att komma ihåg att bara för att jag sj inte tänder på bröst så kanske ngn annan gör det. Känns lite som att vissa (även jag sj, ibland) blir upprörda för att man inte "får" gå runt utan bh.

är delad i frågan så tar ej ngn ställning.


   
SvaraCitera

Som någon som är rätt medveten om hur kvinnokroppen objektifieras och hur samhällsidealen ser ut och ofta diskuterar det så var detta ingen ögonöppnare direkt men den var grundläggande och bra. Sjukt modigt av tjejen att visa sina bröst också trots vårt samhälles brösttabu, och då spec när det gäller bröst som inte passar in i den normbild media planterat in i oss från barnsben.


   
SvaraCitera

Vart arg när de sa att brösten var äckliga. De var ju helt vanliga. Hade varit ok om det var ett stort  hål genom bröstet


   
SvaraCitera

Jag tyckte den var bra, gav ut bra saker. 


   
SvaraCitera

schim:
Vart arg när de sa att brösten var äckliga. De var ju helt vanliga. Hade varit ok om det var ett stort  hål genom bröstet

Starkt av henne att säga att det var hennes bröst de stod och kallade äckliga. Hoppas att de skämdes.


   
SvaraCitera

Känner mest /care. Låt dem som föredrar silikonpattar göra det. Det finns idealbilder av killar också. Att de ska vara starka, ha stora muskler, stor kuk osv, men det talar inte feministerna högt om.

Tvivlar dessutom på att de flesta föredrog sillisarna. Tror hon snarare valde att klippa det så att bara de som sa att de föredrog sillisarna kom med.

Föga förvånande att hon är reporter på Nyheter24 också.


   
SvaraCitera

Hårig:
Känner mest /care. Låt dem som föredrar silikonpattar göra det. Det finns idealbilder av killar också. Att de ska vara starka, ha stora muskler, stor kuk osv, men det talar inte feministerna högt om.

Tvivlar dessutom på att de flesta föredrog sillisarna. Tror hon snarare valde att klippa det så att bara de som sa att de föredrog sillisarna kom med.

Föga förvånande att hon är reporter på Nyheter24 också.

Verkligen inte på samma sätt som det finns på tjejer. Män har genom alla tider kunnat rida på sina framgångar och fått vara fula ifred medan kvinnor ständigt blir bedömda för sitt utseende.


   
SvaraCitera

början o de 2 sista minuterna


   
SvaraCitera