Forumet - Bara för att...

Bara för att...

744 0 67

Spana också in:

Gud finns inte

Jorden kommer inte gå under 2012

Musiken har bara blivit sämre och sämre sedan 1960-talet

Clint Eastwood är världens bästa skådespelare/regissör

Jag är bäst

LOST är världens bästa serie

Cyborgs logo skrämmer mig

Ungdomar.se borde lägga till ett programmerings/fildelar forum
Cyborg:

abort borde vara förbjudet!

En fin tanke.
Ifall jag hade blivit med barn vet jag inte om jag hade klarat av att göra abort, jag vet inte om jag hade sett det som mord kanske, jag skulle aldrig anklaga något som gör abort, det finns orsaker men ändå. Det känns skumt på något vis att man vill göra det... [confused]
laggar28:

Anledning?

Jag kan inte säga att jag har bevis till att Gud finns. Jag kan inte heller säga att något jag har bett om har hänt m.m.
Men på något vis så i hela mitt liv så har jag trott att han finns, att allt i bibeln är sant, jag har inte läst den bara barnens bibel, men det lilla jag har läst i bibeln så har jag alltid sett det som historia. Jag vet inte varför, endast en känsla.
Inget som visar mig att det skulle vara lögn.

Anledning själv?
Spiritsoul:

Anledning själv?

Precis tvärt emot dig [crazy]

Har alltid trott att ingen figur/man eller vad det är skulle finnas. Tycker det låter för väl för att vara sant att det skulle finnas något som skapat allt. Att det skulle finnas något som ingen kan se eller höra. Att denna skulle på något sätt skapat allt och dess historier hur allt kom till låter lite väl överdrivna.

Framför allt beror det nog för min del att ingen jätte nära vad jag känner till tror på någon gud eller liknande.

Bibeln tror jag personligen är mer önsketänkande av de som skrivit än riktlinjer och sanning.

Jag vill ju gärna tro att allt har en mening, att det jag gör ska hända för att det är meningen. Men jag känner att så mer jag än tror på en religion, så mer tid slösar jag bort. Skulle det finnas en gud, så är jag garanterad att denna inte skulle vara så hård trots att jag inte alls tror på denna.