Aviseringar
Rensa alla

Bara jag, elr?


Ämnesstartare

E de bara ja som använder uttryck som typ "bror" och liknande asmycket? Ja bor i ett samhälle där väldigt många e extremt rika, o alla har så... vårdat språk. Har ingen invandrarbakgrund,men tycker att uttrycken har så mkt "värme", alltså som typ ett smeknamn. Bara jag?


   
Citera
Ämnesstartare

jag säger så till min bror [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag håller med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

jag säger så till min bror

Ja säger oftast brorsan till min, men nästan samma sak. Nej, menar till kompisar o så. Ja använder de till folk ja tkr om, o i vårt "lilla" samhälle så anses de "blattigt". Ja, dessa uttryck används dagligen o ja kämpar emot som bara den[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder inte pga orka referera till män hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Använder inte pga orka referera till män hela tiden.

Haha, nej, ja använder de bara mot killar[smile] att kalla en tjej för "bror" skulle kännas lite... konstigt[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dessi:

Haha, nej, ja använder de bara mot killar[smile] att kalla en tjej för "bror" skulle kännas lite... konstigt[wink]

Ja, orka referera till män hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dessi:

Bara jag?

Haha nää, jag var svennen i mitt område tills jag flyttade relativt nyligen! fast jag är ju dock uppväxen som sagt i ett område med många invandrarbakgrunder.. Sen hamnade jag på en lite "finare" skola (iaf vad folk som går där, verkat få för sig) och mitt språk passade inte in alls. Folk stirrade på mig och sa att jag skulle sluta vara en sådan rasist så fort jag nämnde ordet blatte, men för mig hade ordet tillhört det vardagliga språket. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använde det förrut iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej jag är vit och jag vet om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar dock kalla polarna för fyrmänning alternativt svägerska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PurpleMusicRain:

Sen hamnade jag på en lite "finare" skola (iaf vad folk som går där, verkat få för sig)

Haha, precis som på min, då[bigsmile]

PurpleMusicRain:

Folk stirrade på mig och sa att jag skulle sluta vara en sådan rasist så fort jag nämnde ordet blatte, men för mig hade ordet tillhört det vardagliga språket.

Just precis. Folk kallar mig ofta för "wannabe blatte", men de e bara mitt sätt att uttrycka mig[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nope använder inte det eftersom jag tycker svenska är så fult. annan sak om man bott i usa och kunnat säga bro, dude eller liknande grejer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

nope använder inte det eftersom jag tycker svenska är så fult. annan sak om man bott i usa och kunnat säga bro, dude eller liknande grejer

kanske de, men de e ju samma sak, egentligen. Kallar ofta min bästevän (som e kille) för mon frère, vilket e franska o betyder min bror. Mina två bästavänner (honom inräknad) kallar ja ofta för mes amis, mina vänner[smile]


   
SvaraCitera