Aviseringar
Rensa alla

Bara jag som får en identitetskris


sincan
Ämnesstartare

Bara jag som får en identitetskris när något man lyssnar på plötsligt blir anmanat av hipsters och andra lealösa ting?

Identitetskris är en överdrift. Det stör mig bara.

Av allt att döma är ni rätt många här som lyssnar på hipstermusik så ni behöver inte komma hit och kasta tårtor i mitt ansikte.

Dold text: Åh, måste leta upp ett klockrent citat som står i någon skiva jag äger...


   
Citera

sincan:

hipstermusik

exempel?


   
SvaraCitera

Fan vad du skapar trådar nu. Går det trögt med x-jobbet, eller


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

passaro:

Fan vad du skapar trådar nu. Går det trögt med x-jobbet, eller

[cry]


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

tevepro:

exempel?

Hipstermusik är för mig inte ett band utan snarare en summa av vad man lyssnar på så det blir lite svårt att peka ut ett band utan att ruta in för många människor.


   
SvaraCitera

band som heter saker som "architecture in helsinki" är hipstermusik!


   
SvaraCitera

fler exempel:

"two door cinema club"
"they live by light"
"theory of a deadman"
"letting up despite great faults"


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

Jr. HBT:

band som heter saker som "architecture in helsinki" är hipstermusik!

[love]
Jag har inte sån koll på den typen av scen utan har snarare en klar bild i huvudet och kan identifiera hipstermusik när jag ser den[sad]


   
SvaraCitera

sincan:

Jag har inte sån koll på den typen av scen utan har snarare en klar bild i huvudet och kan identifiera hipstermusik när jag ser den

tog upp spotifylistor av folk som brukar lyssna på hipstermusik och identifierade några namn.


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

Jr. HBT:

tog upp spotifylistor av folk som brukar lyssna på hipstermusik och identifierade några namn.

Ypperlig undersökning, jag är stolt över ditt initiativ!
Själv använder jag inte spotify så kan inte göra det.
Sen finns det softcore och det är p3.


   
SvaraCitera

sincan:

Själv använder jag inte spotify

hipster!


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

Jr. HBT:

hipster!

Många väljer att säga det på felaktigt grund, ja. Men spotify saknar en hel del musik jag lyssnar på, samt att jag samlar på skivor och vill visa uppskattning till de artister som släpper bra grejer.


   
SvaraCitera

sincan:

Många väljer att säga det på felaktigt grund, ja. Men spotify saknar en hel del musik jag lyssnar på, samt att jag samlar på skivor och vill visa uppskattning till de artister som släpper bra grejer.

är ju bara att dra in local files...

sincan:

spotify saknar en hel del musik jag lyssnar på

hipster!

(vem lyssnar BARA på sånt som finns på spotify? hur är detta påpekande nödvändigt?)

sincan:

jag samlar på skivor och vill visa uppskattning till de artister som släpper bra grejer

hipster!


   
SvaraCitera
sincan
Ämnesstartare

Jr. HBT:

är ju bara att dra in local files...

Funkar lika bra i mediaplayer?

Jr. HBT:

hipster!

(vem lyssnar BARA på sånt som finns på spotify? hur är detta påpekande nödvändigt?)

För att jag inte behöver spotify? Jag förstår att andra tycker om det. Att lägga pengar på spotify när jag lägger pengar på skivor känns inte aktuellt i mitt läge.

Jr. HBT:

hipster!

Skärp dig.


   
SvaraCitera

Vilken övermäktig kraft du besitter, det där med identifierande av hipstermusik...


   
SvaraCitera