Aviseringar
Rensa alla

Bara ljud i högra högtalaren


Ämnesstartare

Hejsan! Jag har fört över DV-band som jag filmat för några år sedan till datorn .
Det gick bra, tyckte jag. Det var först när jag tog på mig lurar och lyssnade som jag hörde att det bara var ljud i högra högtalaren.
Antagligen har min vänstra RCA-kabel som jag använt mig av för ljud inte suttit i ordentligt och därav inget ljud i vänster högtalare...

Det enklaste hade ju varit att göra om alltihopa och börja om från början med DV-filmerna, men problemet är att jag inte har kvar kameran som man stoppar DV-banden i. Den hade jag bara lånat.

Så min fråga är:
Kan man med något enkelt program i datorn dubblera ljudet och lägga in ljudet från den högra högtalaren i den vänstra högtalaren utan någon förlust i bildkvalitet och ljud? Det gör absolut ingenting att ljudet då blir "mono".

Tack på förhand!


   
Citera
Ämnesetiketter

Ojskipojski [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herregud vilket skitforum.. Jag ger det ständigt nya chanser, men det finns bara omogna retards här!

Kan någon MOGEN människa vara snäll och hjälpa mig? Snälla.


   
SvaraCitera
Tyrael

bububu:

Herregud vilket skitforum.. Jag ger det ständigt nya chanser, men det finns bara omogna retards här!

När du drar alla över den låga gränsen så tro inte att nån annan (smart) tänker hjälpa dig.


   
SvaraCitera

bububu:

Kan någon MOGEN människa vara snäll och hjälpa mig? Snälla.

Dum, jag inte hjälper dig.

Tyrael:

När du drar alla över den låga gränsen så tro inte att nån annan (smart) tänker hjälpa dig.


   
SvaraCitera

bububu:

Herregud vilket skitforum.. Jag ger det ständigt nya chanser, men det finns bara omogna retards här!

Du vill att vi ska hjälpa dig med något och du kallar det att ge oss "chanser"?

Förutom att du verkar vara en arrogant prick så har du inte heller givit oss något material att arbeta ifrån. Vad för program/os har du använt för att konvertera från DV till video? Vad för videofil har du skapat? Vad sade Google när du sökte efter lösningar på felet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Förutom att du verkar vara en arrogant prick så har du inte heller givit oss något material att arbeta ifrån. Vad för program/os har du använt för att konvertera från DV till video? Vad för videofil har du skapat? Vad sade Google när du sökte efter lösningar på felet?

Ok, förlåt att jag flippade, men vill så gärna ha hjälp och varje gång jag skriver en fråga här så får jag ett jättedåligt svar eller bara kaxiga svar.. 🙁

Jag har Win XP. Programmet jag använde mig av var EasyCAP, Videofilen blev MPEG2 och jag har försökt söka på google men jag vet inte riktigt vad jag ska söka på?

"Bara ljud i en högtalare?"
"Ljud saknas i stereo-ljud?"
"Konvertera om ljud i filmfil?"

Ge mig tips på vad jag kan söka på, eller ett program som man kan fixa ljudet med, är ni snälla!

Tack!


   
SvaraCitera
Tyrael

Macktorsken:

Dum, jag inte hjälper dig.

Du har uppenbarligen fel eftersom jag har några tips, men med din attityd är du inte i närheten att få ta del av dem. [y]


   
SvaraCitera

Tyrael:

Du har uppenbarligen fel eftersom jag har några tips, men med din attityd är du inte i närheten att få ta del av dem.

Men jag behöver inte din hjälp. [sad]


   
SvaraCitera
Tyrael

haha [crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera