Aviseringar
Rensa alla

Barack Obama bli USA:s presidet den 21/1


Ämnesstartare

OF 5:

det är nästan bara demokrati​ska presidenter som har blivet mördade​

Ja, en av fyra är ju en övervägande majoritet.

Förstår inte varför viss​a tycks tro att han löper större risk att bli mördad än tidigare presidenter? Det har​ genom året utförts runt ett 100-tal kända mordförsök på USAs presidenter, väldigt få​ har lyckats och säkerheten idag är enorm och oddsen för att någon pantad rasist från​ Mississippi skulle ha vett att undgå den säkerheten och lyckas skada Obama är förmod​ligen skyhöga. Då löpte nog Bush större risk att råka ut för det när han reste runt i​ världen. Och mycket riktigt så är han väl tillsammans med Nixon den som räddats från​ flest mordförsök.

Och vad jag tycker om Obama som president vet jag inte riktigt​. Det är en svår tid och att tillträda nu kan inte vara det roligaste. Risken finns v​äl att amerikanernas tålamod tar slut och att vi redan om fyra år har en ny president​.


   
SvaraCitera

Issen:

H​elt korrekt... fast i den bemärkelsen är väl egentligen den 21/1​​ hans riktiga första ​dag eftersom han svärs in den 20e

jo sant ​[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

Om jag inte är ute och cycklar så till träder han väl 20/1?

Issen:

Helt korrekt... fast i den bemärkelsen är väl egentligen den 21/1 hans riktiga första dag eftersom han svärs in den 20e

ni har rätt,det är den 20,skrev lite fel,kan nån mod ändra det?[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

Kommer någon att döda honom?

hoppas inte men tror att någon tyvärr kommer att mörda honnom[n]


   
SvaraCitera

Vad vi tycker om Obama kommer väl att avgöras inom förmodligen de närmaste 2 åren. Han har sjukt höga förväntningar på sig och har lovat att ta tag i finanskrisen, krigen i iIrak och allt annat viktigt. Det är en himla massa han har att göra!

Men jag tror nog att han kommer fixa det, att USAs ekonomi kommer gå upp igen och att situationen i Irak kommer att förbättras. Visst att han symboliserar förändring för att han är svart, men jag tror ändå att han är förändringen som kommer att ske. Han känns som en mycket modernare president än t.ex. Bush och det känns som om en förändring kommer att ske.

Men vi får se vad världens mäktigaste man kommer att åstadkomma! Jag tror han kommer klara det och hoppas även på det. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan inte nån moderator ändra det så att det står 20/1 (på tisdag) istället,jag hade fel!plz ändra det nån!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz][zzz][zzz]


   
SvaraCitera

Blaexter:

Han känns som en mycket modernare president än t.ex. Bush och det känns som om en förändring kommer att ske.

Grejen är bara den att vi inte behöver nån förändring på saker. Ekonomin kommer att fixa sig själv om vi bara släpper på den statliga kontrollen och ger mer frihet över marknaden.
Vilket dessutom är tvärtemot vad Obama planerar att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera