Aviseringar
Rensa alla

Barbord


Ämnesstartare

Har sökt runt lite på internet efter barbord! Har ett litet kök så det blir snyggare tror jag än att ha ett litet skitbord som jag har nu. Jag hade tänkt mig ett som man fäster i väggen, och som har ett bordsben i andra änden.

Liknande detta: http://www.svenskahem.se/?id=3260&pid=1535

Behöver inte se ut exakt som det, men något i det stuket. Har redan letat runt och har inte hittat några nya för det priset som jag vill betala. Jag hade tänkt mig max 1 500 kronor (för bordet, inga stolar eller något). Skall kolla blocket också när det blir dags att köpa, men tänkte jämföra lite priser först på nya.

Antingen om det är internetbutik eller någon affär som ligger nära Borås, vet du var det kan finnas så uppskattar jag din hjälp!


   
Citera

Tror IKEA har något som är rätt nice. Har för mig att jag såg det när jag var där och kollade runt med min pojkvän. Han funderar på att köpa ett sånt.


   
SvaraCitera

vet också att Ikea alltid brukar ha haft, men nu hittar jag det inte på deras hemsida bara därför :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Limefruit:

vet också att Ikea alltid brukar ha haft, men nu hittar jag det inte på deras hemsida bara därför :S

PlatonicLove:

Tror IKEA har något som är rätt nice. Har för mig att jag såg det när jag var där och kollade runt med min pojkvän. Han funderar på att köpa ett sånt.

Verkar ha utgått från deras sortiment eller något, hittade heller inget när jag kollade nu.


   
SvaraCitera

Buddah:

hittade heller inget när jag kollade nu

Inte jag heller... och det var inte längesen jag var där och såg ett minst ett... mysko.


   
SvaraCitera

Buddah:

vet du var det kan finnas så uppskattar jag din hjälp!

Det går ju att beställa ett sådant bord om du går till närmsta sågverk, lr typ Bauhaus lr någon brädgård som har såg som du kan måttbeställa. Jag har sprungit förbi en rätt så nytt byggvaruhus "Hornbach" i Sthlm men som även finns i Göteborg (Borås ligger väl typ utanför Ggb lr?)

Men iaf där har jag sett att man kan beställa bänksskivor som skall sågas med precis en sådan rudning - dvs barbord. Har för mig att de har till rimligt pris och det är enkelt att montera ett ben och fästanordning till väggen.

Annars finns http://www.halens.se/ProductPage.aspx?pid=017561&mid=226 för motsvarande peng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Det går ju att beställa ett sådant bord om du går till närmsta sågverk

Grejen är ju att jag inte har körkort, så är beroende av att få skjuts om det inte är inne i Borås. Att måttbeställa tror jag ibland till och med kan vara dyrare, men kanske kollar upp det senare om inte annat alternativ finns.

Och Göteborg ligger ca. 6,5 mil från Borås 🙂

Daybreak:

Annars finns http://www.halens.se/ProductPage.aspx?pid=017561&mid=226 för motsvarande peng.

Skall som sagt vara ett som går ut från väggen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Styrbord? [confused]


   
SvaraCitera

Buddah:

?

Om du kan vänta lite återkommer säkert IKEAs kombinationer med barbord+två stolar för ungefär samma pris.

Är du lite händig kan du ju snickra upp ett eget, med bordskiva+list som sitter i väggen+ben. knappast svårt och mycket billigare, i de flesta fall.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

overdose delusion:

Är du lite händig kan du ju snickra upp ett eget, med bordskiva+list som sitter i väggen+ben. knappast svårt och mycket billigare, i de flesta fall.

Har man såg och grejer hemma så kan det nog gå, men har inte tillgång till sådant. Annars hade jag nog kunnat fixa det 🙂

Och nu ser det inte ut som att jag kan fixa ett fören i höst i alla fall, så möjligt att IKEA har det hemma då ;>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trodde hela tiden du snackade om båtens vänstra sida, babord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag trodde det handlade om båtar [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera