Aviseringar
Rensa alla

Barn och fysiskt våld


Ämnesstartare

horungen:

det är självförsvar så den lär sig en läxa och lär sig att den får konsekvenser om den angriper igen?

Med självförsvar menar jag att man är i en nödsituation och behöver använda våld för att ta sig ur den, inte att läxa upp någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loquor: Med självförsvar menar jag att man är i en nödsituation och behöver använda våld för att ta sig ur den, inte att läxa upp någon.

är ju inte bara i nödsituation, det är också ett försvar mot framtida angrepp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

horungen:

är ju inte bara i nödsituation, det är också ett försvar mot framtida angrepp

För mig innebär självförsvar att försvara sig i en nödsituation, som sagt. Vad du definierar som självförsvar får stå för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loquor:

För mig innebär självförsvar att försvara sig i en nödsituation, som sagt. Vad du definierar som självförsvar får stå för dig.

ok så du tycker inte man ska försvara sig mot framtida angrepp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

horungen:

ok så du tycker inte man ska försvara sig mot framtida angrepp?

Inte med våld, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loquor:

Inte med våld, nej.

inte ens när allt annat inte funkar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

horungen:

inte ens när allt annat inte funkar?

Nej. Att bli utsatt för hot om våld är inte samma sak som att faktiskt bli utsatt för våld. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loquor:

Nej. Att bli utsatt för hot om våld är inte samma sak som att faktiskt bli utsatt för våld. 

ok då tycker jag synd om dina kommande barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

horungen:

ok då tycker jag synd om dina kommande barn

Jag tycker synd om dina kommande barn som antagligen inte kommer att lära sig att hantera rädsla på andra sätt än genom våld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok varför tror du det? Sover

loquor: antagligen inte kommer att lära sig att hantera rädsla på andra sätt än genom våld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

horungen:
ok varför tror du det? Sover

För att du lär dem att slåss när de är rädda istället för att hantera det på andra sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loquor: För att du lär dem att slåss när de är rädda istället för att hantera det på andra sätt.

Har jag väl aldrig sagt att jag ska göra. Snarare inte följa sina känslor och göra det mest praktiska i situationen: i vissa fall slå tillbaka. I en nödsituation skulle jag dock uppmana att springa iväg.

När jag började på en ny kola var det ett gäng som alltid skulle trakassera andra. De försökte på mig också men lärde sig snabbt att det inte var värt. Amen visst, hade ju också kunnat försöka lösa det på andra sätt och fortsätta bli knuffad/slagen/kallad för saker som resten av dem som alla andra som lärt sig att man aldrig får slå tillbaka Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

horungen: När jag började på en grundskola var det ett gäng som alltid skulle trakassera dem som inte slog tillbaka. De försökte på mig också men lärde sig snabbt att det inte var värt. Amen visst, hade ju också kunnat försöka lösa det på andra sätt och fortsätta bli knuffad/slagen/kallad för saker som resten av dem som lärt sig att man aldrig får slå tillbaka

Jag har aldrig sagt att man ska låta någon slå på en utan att slå tillbaka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loquor: Jag har aldrig sagt att man ska låta någon slå på en utan att slå tillbaka?

hur är det självförsvar i nödsituation? det hjälper ju inte om de gör det en gång och backar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slåss bah


   
SvaraCitera