Aviseringar
Rensa alla

Barnmisshandel?


Ämnesstartare

Vad tror ni att man kan göra år barnmisshandel som privat person? hur kan man hjälpa dem som redan är drabbade?


   
Citera

Anmäla?


   
SvaraCitera

Vet du att det faktiskt är barnmisshandel som pågår?
Att anmäla någon som faktiskt är oskyldig är extremt allvarligt (och är sjukligt moraliskt fel enligt mig).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om man inte har bevis på det?
Kan man göra något för att förebygga skadan innan den har skett?


   
SvaraCitera
blum
 blum

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera

Jag blev tyvärr misshandlad av min far som liten, i ca 8 år (började när jag var 3-4 & fortsatte tills jag blev 11.). Kommer ihåg hur svårt jag hade att berätta det till någon, jag vet inte varför, men ingen hade sagt att man kunde det. Han misshandlade också min mor, vars chef tydligen visste om det (eftersom att min mamma brukade komma till jobbet med synliga blåmärken.)
Hennes kompisar visste nog också om det, men vet inte varför ingen gjorde något. Jag kunde väl ha sagt något lite tidigare, så slapp vi genomgå en sådan familjetragedi.
Vad man kan göra är väl att uppmärksamma blåmärken, och fråga om det är något som har hänt. Låta personen i fråga helt enkelt prata ut om det som har hänt, utan att påtvinga den en massa frågor.[y]


   
SvaraCitera

Anmäla!


   
SvaraCitera

Jag fattar inte hur någon kan vara så sjuk i huvudet att man slår ett barn. Fyfan säger jag bara.


   
SvaraCitera
B3ll4

Man ska inte lägga sig i andra familjers problem tkr jag, ifall inte den man vet blir slagen, är typ under 10.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera