Aviseringar
Rensa alla

Baron-Cohens Test


Ämnesstartare

image_2.jpgJag gjorde Baron-Cohens test eftersom att jag har alltid varit intresserad i Simons Teori. Här är resultatet! Jag är av kvinnligt kön och jag har en högre Systematiseringsförmåga än i genomsnitt för kvinnor och män.
Jag har dessutom en låg Empatiseringsförmåga. Bör jag oroa mig?
Egentligen så bryr jag mig inte ett enda skit om Empati , Sympati och Moral! Enligt Nietzsche så är "moral" ett påhitt av de underlägsna för att hålla oss ifrån att göra underverk.


   
Citera

Grattis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Grattis

Vad menar du med det?


   
SvaraCitera

Trodde först du menade denna Baron Cohen, trodde Borat hade skapat ett test ha ha.
Borat-flag.jpg


   
SvaraCitera
time
 time

Tips: länka till testet! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Trodde först du menade denna Baron Cohen, trodde Borat hade skapat ett test ha ha.
Borat-flag.jpg

Det är faktiskt hans kusin , lustigt nog! 

time:
Tips: länka till testet! 

http://www.autismforum.se/gn/opencms/web/AF/Generella_sidor/interaktivt_test/index.html


   
SvaraCitera

Ja, länk tack.


   
SvaraCitera

Förlåt om du tar illa upp men det däringa testet/frågorna vart extremt dåligt. Fast det är ju nästan var test som finns.
  På 60% utav frågorna så kan man svara starkt JA. eller starkt NEJ. beroende på helt andra faktorer.


   
SvaraCitera

hur många frågor är det de båda? e på empatitestet nu och fråga 22, står ju ej hur många som är kvar :(:( 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
hur många frågor är det de båda? e på empatitestet nu och fråga 22, står ju ej hur många som är kvar :(:( 

80 och 80

Xuzkie:
Förlåt om du tar illa upp men det däringa testet/frågorna vart extremt dåligt. Fast det är ju nästan var test som finns.
  På 60% utav frågorna så kan man svara starkt JA. eller starkt NEJ. beroende på helt andra faktorer.

Jag skulle aldrig ta illa upp! Jag tycker dock att Baron-Cohens teori är intressant. Enligt hans teori har jag Extrem Typ S hjärna , det är den manliga hjärnan och jag är av kvinnligt kön.


   
SvaraCitera

Mrsbowie:

80 och 80

Jag skulle aldrig ta illa upp! Jag tycker dock att Baron-Cohens teori är intressant. Enligt hans teori har jag Extrem Typ S hjärna , det är den manliga hjärnan och jag är av kvinnligt kön.

Glad Härligt. Tämligen intressant. Har aldrig hört talas om Cohens förut dock.


   
SvaraCitera
time
 time

Du fick:
Typ B är en balanserade hjärnan. Den balanserade hjärnan ligger i det grå diagonala fältet i grafen nedan där empatiseringsförmågan och systematiseringsförmågan är ungefär lika starka.

S3ON:
hur många frågor är det de båda? e på empatitestet nu och fråga 22, står ju ej hur många som är kvar :(:( 

Det är 60 frågor på båda.


   
SvaraCitera
time
 time

Mrsbowie: 80 och 80

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Nej.

Måste ha kollat fort då antar jag. Jag har dock för mig att ett liknande test har c.a 80 frågor. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Du har enligt testen en hjärna av typ S
(51 i empatiseringsförmåga och 42 i systematiseringsförmåga).

Typ S har starkare systematiseringsförmåga. Den här typen är vanligare bland män. I grafen nedan återfinns typ S i nedre, högra, gröna delen. Enligt Baron-Cohen kan autism vara en yttring av extrem typ S-hjärna.

Tveksamt test.


   
SvaraCitera