Aviseringar
Rensa alla

Barréackord


Ämnesstartare

Så sjukt svårt är det att ta barréackord. Har nyss börjat spela, och det känns hopplöst att ta exempelvis F. Blir det bättre?

Alla säger ju att man får någon typ av orgasm när man lyckas få in tonen första gången, jag vill med känna det.

funny-picture-1195920141.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

Det släpper efter ett tag, bara att öva


   
SvaraCitera

Nej, om du inte kan på första försöket kommer du aldrig någonsin klara det


   
SvaraCitera

Samma här men jag börjar få in rytmen nu [cool]


   
SvaraCitera

Öva, öva och återigen öva.


   
SvaraCitera

Öva!

Men F har ett dubbelt lättare grepp utan barré

Image


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Kommer ihåg att barréackord gjort sjukt ont för någon liten muskel i handen för mig förut. Men måste ha tränat upp den för nu är det borta. Träna träna träna som sagt [smile]


   
SvaraCitera

Jag hatar barréackord och fuskar alltid. Gör det du också, det låter nämligen nästan likadant. (blir dock rikare ljud om man inte fuskar)


   
SvaraCitera

eller så fuskar man inte och lär sig det på riktigt? Orkar man inte ge det tid för att lära sig det så kommer man aldrig kunna det ju... [confused]


   
SvaraCitera

Jag tar i alla fall inte F som barréackord [blush]


   
SvaraCitera

De finns genvägar och sen finns de de rätta vägarna, genvägarna suger i längden men e bra för stunden, och de rätta vägarna är jobbiga för stunden men bra i längden, öva bara.


   
SvaraCitera

Jag tycker det alternativa F:et är omänskligt.
E|-1-
B|-1-
G|-2-
D|-3-
A|-3-
E|-0-

Men grejen är att försöka ta barreackordet när du spelat en stund med mer komplicerade ackordsföljder då fingrarna blir mer rörliga. Men när du väl sätter det första barreackordet är det som en helt ny värld öppnar sig då du kan ta många fler ackord och dessutom slippa capo.

Öva så ofta du kan så sätter du det efter ett tag 😉


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera