Aviseringar
Rensa alla

BASED MUSIC


internet:

dessutom med otrolig självdistans, eller kanske ingen självdistans alls.

fattar inte riktigt, låter som att du subtilt förklarar att man mest lyssnar på honom och liknande superhypade flumrappare för att det är ironiskt att lyssna på honom pga han är aningen pinsam//något liknande, hittar inte direkt rätt ord.
eller?

internet:

det är svårt att vara parodi på något som är parodi på sig själv

hehehe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

eller?

nej, det var inte så jag menade. det jag menade är att han är ett geni, på precis samma sätt som t.ex. die antwoord (fast lil b är bättre). skillnaden är att lil b inte var komiker från början.

osäker på om jag kan uttrycka det jag menar eftersom det är en ~känsla~


   
SvaraCitera

internet:

det jag menade är att han är ett geni, på precis samma sätt som t.ex. die antwoord (fast lil b är bättre).

ahaaa.
känner inte likadant, die antwoord känns ännu mer som att man lyssnar på de för att det är roligt.

den här kan ju inte tas på allvar, så många extremt roliga quotes
"lyk, he uwns a pc computer!"
etc.

internet:

osäker på om jag kan uttrycka det jag menar eftersom det är en ~känsla~

"du kommer aldrig förstå, ingen förstår mig, shit va jag är svår, är så svår att jag är för svår för mig själv"
Dold text: skoja. du är bäst


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

känner inte likadant, die antwoord känns ännu mer som att man lyssnar på de för att det är roligt.

roligt är inte synonymt med dåligt, ifall humor inte vore en stor del av musiken är hela hiphopen utdömd redan från början, t.ex.

Les voleurs:

den här kan ju inte tas på allvar, så många extremt roliga quotes

alltså, det som både lil b och die antwoord handlar om är att de inte skiljer sig från några andra musiker egentligen, hela musikindustrin handlar om fasad och image, även allvarlig musik.

det "alla" frågade sig när die antwoord slog igenom är om det är på riktigt eller på skoj, eftersom han är känd som komiker sedan innan, själva vägrar de kommentera om det är på riktigt eller på skoj, vilket är ganska intressant eftersom huruvida det är på allvar och "äkta" eller inte spelar någon roll för musiken egentligen. lil b (och även ofwgkta) är inne på samma sak även fast de själva kanske inte är medvetna om det (eller jättemedvetna, jag vet inget om dem). energin är fantastisk, och don't-give-a-fuck-attityden också. att han har världens talang men tramsar bort det så hälften av de som vet vem han är hatar honom. han känns lite som tumblr personifierad.

Les voleurs:

"du kommer aldrig förstå, ingen förstår mig, shit va jag är svår, är så svår att jag är för svår för mig själv"

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

http://www.slangmusik.com/music/sexfemman-adolf-hipster.mp​3

haha jag letade efter en länk till denna igår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

http://www.slangmusik.com/music/sexfemman-adolf-hipster.mp​3

haha jag letade efter en länk till denna igår


   
SvaraCitera

internet:

haha jag letade efter en länk till denna igår

Oh, you know it!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Oh, you know it!

klart jag är hipster jag har koll på allt

lite BASED metal:


   
SvaraCitera

internet:

roligt är inte synonymt med dåligt, ifall humor inte vore en stor del av musiken är hela hiphopen utdömd redan från början, t.ex.

ja såklart, men till skillnad mot en hel del hip hop som är rolig pga skämten så känns det här mer som roligt som exempelvis numa numa-låten eller what is love (ja, dom är inte på riktigt roliga men du förstår va ja menar). Kan uppskatta det på en humoristisk basis men ej riktigt på en musikalisk.

internet:

alltså, det som både lil b och die antwoord handlar om är att de inte skiljer sig från några andra musiker egentligen, hela musikindustrin handlar om fasad och image, även allvarlig musik.

sant

internet:

det "alla" frågade sig när die antwoord etc. etc. etc.

jävligt sant


   
SvaraCitera

internet:

lite BASED metal:

När du ändå nämner Raubtier


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

Kan uppskatta det på en humoristisk basis men ej riktigt på en musikalisk.

jag tänkte likadant sedan insåg jag att all musik fungerar likadant, och att lil b faktiskt har en musikalisk potential. en stor sådan. ser inte hur dessa egentligen skiljer sig från t.ex. g-street (nedan), eller från typ geto boys och storyn bakom ett av deras skivomslag (även om historien är hemsk så är den så sjukt absurd och fylld med svart humor):

One night in May 1991, while depressed, drunk and suicidal, he went to his girlfriend's house and asked her to shoot him. She refused, and he threatened to harm their baby. After a struggle, the gun went off, piercing his eye, leaving a bullet stuck inside his head. He survived the accident, but lost his eye.[3] The whole story is told in detail in the song "Ever So Clear" and its accompanying music video. The song name is a reference to the grain alcohol he was drinking at the time of the accident: Everclear. While in the hospital, a picture was taken for The Geto Boys' next album We Can't Be Stopped. In the album cover, the two other members of Geto Boys, Willie D and Scarface, are pushing a gurney down a hospital hall, and the bloodied swollen eye can clearly be seen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bushwick_Bill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

När du ändå nämner Raubtier

haha nästan lika bra som etypes blogg

http://etype.blogg.se/


   
SvaraCitera

Låter som första rings estetare + fruity loops + "innovativt tänkande".

ASTRÅKIGTGTGT.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Har Kiwi:

Låter som första rings estetare + fruity loops + "innovativt tänkande".

lyssna på motivation och återkom :- (


   
SvaraCitera