Aviseringar
Rensa alla

BASLÅDA LUKTAR BRÄNT


time
 time

Isabelle.95:
Vet någon hur man får bort lukten då? Det luktar bränt men har öppnat upp baslådan så jag ser in! 

Det bästa är väl att strunta i hur det luktar och skicka lådan till skroten. Du ska ju inte använda den om något är bränt därinne, det kan börja brinna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Det bästa är väl att strunta i hur det luktar och skicka lådan till skroten. Du ska ju inte använda den om något är bränt därinne, det kan börja brinna.

Okej.. Vad är det som kan vara bränt då? För jag tycker att alla sladdar och sådant ser bra ut 


   
SvaraCitera

Förmodligen brända spolar eller nåt. Kasta skiten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Förmodligen brända spolar eller nåt. Kasta skiten

Kan det inte repareras? 


   
SvaraCitera

Jag har en rolig ordvits på det här nu 🙂


   
SvaraCitera

Ok, här kommer den:


   
SvaraCitera

Vadå vare nått sm brann eller?

A membrann...et


   
SvaraCitera

pvQm1Vz.gif


   
SvaraCitera

Fantastiskt:
Vadå vare nått sm brann eller?

A membrann...et

Mycket gladHjärta


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Isabelle.95:

Kan det inte repareras? 

Högtalare som brunnit går inte laga, då är det bara slänga på återvinningscentralen. Går att byta ut det trasiga högtalarelementet men om det är gamla grejer så bör samtliga element bytas ut för det ska låta bra.


   
SvaraCitera

Isabelle.95:
Hade fest igår som råkade kaosa alldeles för mycket.... det började ryka ur min pappas baslåda och idag luktar det väldigt bränt i "hålet". Ljudet fungerar på en högtalare. Vad ska jag göra för att få bort lukten ur hålet eller vad ska jag göra överhuvudtaget???? 

vad sägs om att vara ärlig emot din far och beskriva vad som har inträffat? Förr eller senare så lär han ju haja läget ändå. bättre att vara ärlig från början! 

Och ja, det kan ju leda till att du inte längre tillåts ha fester hemma, du får stå ditt kast helt enkelt. Vad tror du han gillar bäst, en dotter som indirekt ljuger, är falsk och bidrar till fler problem, eller en dotter som är ärlig och står för sina misstag?   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

vad sägs om att vara ärlig emot din far och beskriva vad som har inträffat? Förr eller senare så lär han ju haja läget ändå. bättre att vara ärlig från början! 

Och ja, det kan ju leda till att du inte längre tillåts ha fester hemma, du får stå ditt kast helt enkelt. Vad tror du han gillar bäst, en dotter som indirekt ljuger, är falsk och bidrar till fler problem, eller en dotter som är ärlig och står för sina misstag?   

Det är absolut sant! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själva baslådan och ena högtalaren fungerar, men det är enbart uttaget till den andra högtalaren som inte fungerar. Vad är det egentligen som är trasigt då? 🙂 Har provat att byta sladdar med varandra, satte även den sladden som det inte hördes något ur i det uttaget nedanför och då fungerade högtalaren. 


   
SvaraCitera