Aviseringar
Rensa alla

Battlefield 3


Ämnesstartare

Vilket spel det verkar vara! Är det bara jag som längtar?

Verkar dock som att man måste ha spelet på PC nuförtiden för att få ut max av grafiken. Dags för Sony att släppa sitt Playstation 4 kanske?!?!

Vad tycker ni om Battlefield-serien? Personligen gillar jag Battlefields multiplayer mycket mer än Call of Dutys och Modern Warfare. Men singleplayer har ju CoD och MW varit mycket bättre änsålänge. Kanske ändring på det nu?


   
Citera

Marmoth:

Dags för Sony att släppa sitt Playstation 4 kanske?!?!

du får nog vänta i ca fyra år till innan det blir verklighet

det talas om en ps 3,5 för att anpassa för sonys nya tv som ska vara mer högupplöst än hdmi, men det är bara rykten än så länge, om inget nytt har sagts precis nyligen...

jag förstår inte hypen kring alla krigsspel, det är ju samma sak igen hela tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

du får nog vänta i ca fyra år till innan det blir verklighet

Dessvärre har du nog rätt.

internet:

det talas om en ps 3,5 för att anpassa för sonys nya tv som ska vara mer högupplöst än hdmi

Tycker nästan de borde satsa mer på 3D-tvapparater och anpassa sitt PS4 efter det, istället för att lägga energi på en console som blivit omkörd av datorerna. Det är det som är framtidens spelconsoler skulle jag tro.

internet:

jag förstår inte hypen kring alla krigsspel, det är ju samma sak igen hela tiden

Fast så är det väl mer eller mindre med alla spel. Det kommer ju sällan ett spel som inte funnits i liknande variant tidigare. Jag skulle tro hypen beror på att storyn, grafiken och känslan i nya krigsspel generellt sett är bättre än i andra random "samurajspel".

Sedan är ju många ute efter multiplayer, vilket i princip är det enda jag är ute efter. Storyn kör man igenom en gång, det räcker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Vilket spel det verkar vara! Är det bara jag som längtar?

Battlefield 2 var helt underbart. Bad Company 2 tycker jag är en helt fantastisk upplevelse med fantastiskt ljud, grafik och såklart destruction som ändrade hela spelsättet.
Ta det bästa från de två (och all annan erfarenhet de har från andra spel) och jag tror att det kommer bli helt fantastiskt! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Är det bara jag som längtar?

Nej, självklart inte.. [zzz]

Marmoth:

Vad tycker ni om Battlefield-serien?

Det är multiplayer som gäller, helt klart! Det är dock värt att dra igenom singleplayer någon gång..

Älskar de stora banorna.. Med möjligheter att köra olika fordon. Både på land, i vatten & i luften..

Älskar att skotten inte går helt rakt & att det tar lite tid för kulan att nå fram, från långa avstånd.

Grafiken är likaså riktigt nice!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Tycker nästan de borde satsa mer på 3D-tvapparater och anpassa sitt PS4 efter det, istället för att lägga energi på en console som blivit omkörd av datorerna.

PS3 är väl den enda konsolen som faktiskt har stöd för 3D?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

PS3 är väl den enda konsolen som faktiskt har stöd för 3D?

Jag vet faktiskt inte?! Har den verkligen det?? Kasst att inte veta det trots att jag har en PS3a 😛 Coolt om den har det iaf.

S3ON:

Älskar de stora banorna.. Med möjligheter att köra olika fordon. Både på land, i vatten & i luften..

Ja precis! Det är detta som sänker Modern Warfare i jämförelsen.

S3ON:

Älskar att skotten inte går helt rakt & att det tar lite tid för kulan att nå fram, från långa avstånd.

Plus att man måste "lobba" in de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Jag vet faktiskt inte?! Har den verkligen det?? Coolt om den har det iaf.

Är 100 på att det kommer iaf, ico och shadow of the colossus kommer iaf med 3D-stöd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Plus att man måste "lobba" in de.

Precis! Känns ganska skillat när man börjar få in tekniken! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Är 100 på att det kommer iaf, ico och shadow of the colossus kommer iaf med 3D-stöd.

Okej, sen att 3D-tvapparater kostar skjortan är ju lite synd. Har du ett PS3?

S3ON:

Precis! Känns ganska skillat när man börjar få in tekniken! [wink]

Lirar du via PS3, xbox eller PC?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Lirar du via PS3, xbox eller PC?

"Lirar" faktiskt inte alls.. Har ett alldeles för kasst grafikkort atm. Har spelat BC2 hos en vän en hel del..

Men ser fram emot att 3:an släpps, hoppas att jag har råd med ett nytt grafikkort tills dess. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Har du ett PS3?

Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_3D_PlayStation_3_games

till exempel stödjer GT5 och Killzone 3 3D och Uncharted 3 ska också göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Noboru Wataya:

Marmoth

tack! [smile]


   
SvaraCitera

Marmoth:

Tycker nästan de borde satsa mer på 3D-tvapparater och anpassa sitt PS4 efter det, istället för att lägga energi på en console som blivit omkörd av datorerna.

jag tycker att man ska skita i 3D eftersom 3D är skit då det inte är 3D utan ett par lager 2D som man dessutom mår illa av att titta på.

Marmoth:

Det kommer ju sällan ett spel som inte funnits i liknande variant tidigare.

det kommer väl hela tiden, även om "ny" innebär en förbättrad kombination av gamla idéer. det är inget fel på krigsspel men bara för att någon gör ett krigsspel som säljer bra är det ganska tråkigt att alla andra krigsspel blir snarlika. battlefield 2 skilde sig genom sin humoristiska twist men den verkar nu vara helt bortblåst, vilket är synd.

har i och för sig aldrig spelat battlefieldspelen typ så jag bryr mig inte direkt.

Noboru Wataya:

Uncharted 3 ska också göra det.

helvete


   
SvaraCitera