Aviseringar
Rensa alla

Battlefield: Bad Company 2


Ämnesstartare

Är det vilken man kan tro, en fortsättning på det första spelet eller är det ensamstående?

Det är så att min bror har ettan på sitt Xbox och har där spelat genom kanske halva spelet. Nästa gång jag är hemma hos honom och kan spela det är inte förrän om tre månader.

Jag har nyligen skaffat en kopia av tvåan till PC och min fråga lyder om det är värt och om det finns någon anledning att vänta tills jag spelat klart ettan, eller om jag lika gärna bara kan installera tvåan och lira på?

Story är något jag validerar väldigt högt i spel, så finns det någon viktig länk mellan spelen?


   
Citera
Ämnesetiketter

Asså det är ju en uppföljare men inte direkt så att storyn är speciellt ingrodd i varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Asså det är ju en uppföljare men inte direkt så att storyn är speciellt ingrodd i varandra.

Samma karaktärer?

Fortsättning efter något som ettan slutade vid?

Mer som övergången mellan Half life 1 och 2 - samma universum och karaktärer med bara ett par anekdoter till ettans story?

Som Modern Warfare 1 och 2 - historien fortsätter med nya och någon gammal karaktär och mindre anekdoter kopplade till ettan?


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Samma karaktärer?

Ja det handlar om samma fyra personer.

Jonnybravo91:

Fortsättning efter något som ettan slutade vid?

Inte vad det verkar som.
Ärligt talat så har jag inte spelat så långt, men jag har inte märkt av någon likhet med storyn innan.

Jonnybravo91:

Som Modern Warfare 1 och 2 - historien fortsätter med nya och någon gammal karaktär och mindre anekdoter kopplade till ettan?

jag skulle nog säga det ja.
Dock var första spelet riktigt bra så det bör du spela klart med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Dock var första spelet riktigt bra så det bör du spela klart med.

Spela klart det har jag redan bestämt mig för, riktigt bra spel så långt jag kommit. Men som sagt, vad jag frågar mig är om det är värt att vänta tills jag spelat klart ettan innan jag ger mer in på tvåan?


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

vad jag frågar mig är om det är värt att vänta tills jag spelat klart ettan innan jag ger mer in på tvåan?

Asså det är nog inte så jäkla noga tror jag inte.


   
SvaraCitera