Aviseringar
Rensa alla

BDD, dysmorfobi


Ämnesstartare

niljon:

Undrar bara om det är fler här på UM som lider av BDD (Body Dysmorphic Disorder) eller "inbillad fulhet" som den besrivs som?

Så jävla löjligt. Det är ingen disorder, det är att vara tjej.


   
SvaraCitera

Barnbidrag:

men det stod om en patient som led av detta, och han skall tydligen ha skjutit sin kirurg när han inte blev nöjd med resultatet på någon kroppsdel i sitt ansikte.

Michael Jackson?

Dold text: Haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barnflod:

Michael Jackson?

Jag har för mig att han också har det, men det var inte han som reagerade så där. [rolleyes]


   
SvaraCitera

courage:

Så jävla löjligt. Det är ingen disorder, det är att vara tjej.

Du vet inte vad du snackar om... BDD är inte vanliga komplex, BDD är något helt annat. Det är som att säga "Anorexia är ingen disorder, det är att vara tjej". Lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UPPDATERAD:

Har du fått en diagnos eller antar du bara?

Nej jag har fått diagnos.


   
SvaraCitera

Barnflod:

Michael Jackson?

Dold text: Haha.

Image

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Du vet inte vad du snackar om... BDD är inte vanliga komplex, BDD är något helt annat. Det är som att säga "Anorexia är ingen disorder, det är att vara tjej". Lol

Haha, inte alls. Där i mot ätstörningar.


   
SvaraCitera

Jag tycker att alla andra är jävligt fula


   
SvaraCitera

courage:

Haha, inte alls. Där i mot ätstörningar.

Vet du vad BDD är? Har du det själv? Isåfall är du antagligen feldiagnosticerad eller så har du en jävligt lindrig form...

Det är en störning, och handlar inte bara om komplex. Jag såg ut som tjejen i The Ring för att dölja min näsa i profil och stirrade ner i marken, har än idag värk i nacken på grund av det. Jag snubblade för att jag inte såg någonting.... Och det kallar du normalt. Yikes, går alla tjejer du ser på stan omkring så?

Att tillägga är att jag inte har BDD längre, tack gode gud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men alltså en person som inte har BDD kan omöjligt förstå hur det är, och det är ett helvete att alltid känna att man måste kontrollera sitt utseende. Att alltid se olika ansikten när man ser sig själv i speglen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Vet du vad BDD är? Har du det själv? Isåfall är du antagligen feldiagnosticerad eller så har du en jävligt lindrig form...

Seriöst, BDD är dåligt självförtroende. Och nej, jag har inte BDD. ALLA kvinnor/tjejer har någon gång i livet haft riktigt dåligt självförtroende och sett inget annat än en ful person (det du kallar förvriden självbild). Så med det säger du att alla har haft "BDD"? Det är att vara kvinna i dagen samhälle. Jag förstår inte varför alla måste gruppera sina dåliga sidor till en slags dissorder. Alla människor går genom just det, speciellt tjejer.

Måste du nödvändigtvis påpeka att du har "BDD" för att få uppmärksamhet? Att ha cancer är en riktig sjukdom, även AIDS och MRSA. Det är synd om dem, inte dig. Ta dina "problem" till en jävla psykolog, kvinna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niljon:

Undrar bara om det är fler här på UM som lider av BDD (Body Dysmorphic Disorder) eller "inbillad fulhet" som den besrivs som?

Och varför behöver du veta det? För att tycka synd om dig själv in för en annan? Vad har det med dig att göra ens?


   
SvaraCitera

courage:

Jag är en riktig jävla bitterfitta.

"Alla människor går igenom det"
Är du efterbliven? Alla människor går inte igenom den här sjukdomen. Särskilt inte du, då du inte vet vad du talar om. Dåligt självförtroende kan alla ha, men den här sjukdomen är inte "Dåligt självförtroende" utan en sjukdom som går ut över de drabbades vardag. Hela tiden.
Men jag antar att du är för trångsynt för att kunna förstå. [rolleyes]


   
SvaraCitera

courage:

Och varför behöver du veta det? För att tycka synd om dig själv in för en annan? Vad har det med dig att göra ens?

Allvarligt talat, vad lever du för liv egentligen som ser det negativa på en gång? Du har inte tänkt på att hon kanske ville ha någon att prata med, någon som känner samma sak? Hon kanske vill få tips? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

courage:

Och varför behöver du veta det? För att tycka synd om dig själv in för en annan? Vad har det med dig att göra ens?

Jag tycker fan inte synd om mig själv, men jag tycker synd om dig som inte verkar ha något liv!

Eh jag har BDD kanske? Och det är skönt att prata med någon som också har bdd ibland just för att de fattar vad man går igenom, ingen som inte har bdd kan fatta hur det är!


   
SvaraCitera