Aviseringar
Rensa alla

bdd - hjälp mig!!


Ämnesstartare

skrev ett långt 'inlägg' förut men allt försvann så jag orkar inte skriva om det igen men här är en del.

Jag är ganska säker på att jag har sjukdommen BDD.
jag har gått igenom ganska mycket trots att jag bara är snart 15 år. alkoholmissbruk hemma, ätstörningar och mycket mer.'
jag får ofta komentarer om att jag är så himla söt, och så jävla snygg men jag kan verkligen inte ta åt mig för jag är så jävla ful. jag är verkligen ful.
jag har länge haft fixeringar vid mina ben och det blir bara värre och värre.
Dom är så feta och eckliga och jag kan verkligen inte leva och vara lycklig med dom.
jag får ångest och panik dåå jag ser dom och vet lixom inte vad jag ska göra.
jag kännder att jag orkar inte leva för jag är så ful.
jag har stötit bort istortsätt alla mina vänner och alla pojkvänner jag haft.
Alla mina vänner och mina pojkvänner har varit populära och väldigt snygga och snälla och jag ar alltid haft lätt att hitta nya vänner.
jag har ofta självmordstankar och jag vill inte leva så olycklig som jag är nu[sad]
jag är så otroligt tacksam för alla råd och allt stöd jag kan få.[love][sad]
för jag mår så dåligt och jag vet inte vad jag ska göra längre!!..


   
Citera

Att växa upp i ett alkoholmissbrukarhem är jag själv medveten om hur det är.. Och mer.. Det bästa jag gjorde av saker var att jag sökte upp en psykolog på Ungdomsmottagningen och hade ett möte, där efter fick jag akut tid till BUP. Och där har jag nu gått ett bra tag och träffar psykologer varje vecka. Det har iaf hjälp mig och det är något som jag rekomenderar..

Verkar som om du behöver bättre självförtroende, så köp t.ex snygga underkläder och ställ dig framför spegeln. Titta inte på dina nackdelar utan alla fördelar. Väg dig inte för ofta heller, sånt kan också sänka en rätt hårt.
Och se till att INTE stöta bort dina vänner, dom kan hjälpa dig mer än du tror även om du inte vill dela med dig av dina problem till dom.
[smile]


   
SvaraCitera

Jag tror nog att det bara är utseendefixering, tänk positivt om dig själv:)
Men iaf prata med någon som tar dig på allvar, det är alltid befriande att tala ut om sina problem(nästan) LYCKA TILL:)


   
SvaraCitera

jag tror att du kanske behöver träna upp din självskänsla lite oxå.. sen så borde du nog nästa ta och prata med en psykolog ;o


   
SvaraCitera

Tveea:

jag tror att du kanek behöver träna upp din självskänsla lite oxå..

Det är nog inte speciellt effektivt vid BDD. Hon behöver ta kontakt med professionell hjälp.


   
SvaraCitera

Skrämd av en kvist:

Det är nog inte speciellt effektivt vid BDD. Hon behöver ta kontakt med professionell hjälp.

Ja, det har du iofs rätt i [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grejen är lixom den att jag har varit på undomsmottagningen,
men då det vart ett helvette hemma så for hela familjen till bup och jag tycker att allt känns jätte jobbigt och jag trivs verkligen inte med han som vi pratar med. Det känns nästan värre efter samtalet[sad]..
Vissa dagar mår jag så dåligt att jag får utbrott och mamma har hotat att ringa psyket flera gånger, men varför skulle dom där kunna hjälpa mig?
och jag vet inte hur jag ska ta mig ur att må så dåligt som jag gör..

tack för allt stöd[love]


   
SvaraCitera

regga dig här, finns massa hjälp o folk som känner och känt samma
http://www.bdd-sverige.net/forum2/index.php


   
SvaraCitera

deendäär:

bup

du ska inte gå till en psykolog som inte är påläst om bdd, sök efter KBT terapeuter i ditt område eller fixa en remiss från din läkare, se till så de kan allt inom det här området så du kan träna bort detta med riktig hjälp eller be om hjälp hos din kurator, hon kan hjälpa dig hitta rätt hjälp.


   
SvaraCitera

Angelize:

du ska inte gå till en psykolog som inte är påläst om bdd, sök efter KBT terapeuter i ditt område eller fixa en remiss från din läkare, se till så de kan allt inom det här området så du kan träna bort detta med riktig hjälp eller be om hjälp hos din kurator, hon kan hjälpa dig hitta rätt hjälp.

KORREKT[smile]


   
SvaraCitera

XTYLE:

KORREKT[smile]

har haft feta skolarbetet om KBT osv [cool] fick mvg [cool]


   
SvaraCitera

Jag har blivit av med BDD (av BUP diagnosticerad sådan alltså, inte by myself). Terapi och en tjock dundertant som berättade för mig om livet.
Ville bara säga att det går.


   
SvaraCitera

Angelize:

har haft feta skolarbetet om KBT osv [cool] fick mvg [cool]

Grattis! Läste om det i USA förra terminen. [y]

JAG VANN MIA TÖRNBLOM TÄVLINGEN HAhaha om boken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, alltså tack för all hjälp!
jag kommer nog ta kontakt med någon snart!


   
SvaraCitera

deendäär:

jag tycker att allt känns jätte jobbigt och jag trivs verkligen inte med han som vi pratar med. Det känns nästan värre efter samtalet[sad]..

Byt! Trivs man inte med sin psykolog är det väl klart att man inte vill sitta där och prata om sina problem med denne. Våga vara kräsen när det kommer till psykologer/kuratorer/etc.


   
SvaraCitera