Aviseringar
Rensa alla

BDD "inbillad fulhet"


Ämnesstartare

Har någon här inne bdd, dysmorfofobi som det också heter?
J
ag undrar bara om man måste ha alla symptom för att verkligen ha bdd? Jag hatar mitt utseende något enormt men jag tillbringar inte flera timmar framför speglar, utan undviker de så mycket som det går dessutom tycker jag inte att en viss kroppsdel är hemsk utan ALLT på mig är groteskt och om jag skulle försöka beskriva mitt utseende för någon så går det inte för när jag tänker på det så blir det "suddigt".. Tror jag förtränger hur hemsk jag ser ut så det kan vara orsaken till varför jag inte kan beskriva hru ja ser ut.. Det går seriöst talat inte en dag utan att jag gråter över mitt fula yttre.. hur tar man reda på ifall man har det utan att gå till psykologer för det vill jag verkligen inte..


   
Citera

HAha, läste bdb i rubriken[zzz]


   
SvaraCitera

Det kanske har med ditt självförtroende att göra.

soanonym:

hur tar man reda på ifall man har det utan att gå till psykologer för det vill jag verkligen inte..

Det går inte.


   
SvaraCitera
Åtta

Du kanske bara är strykful.


   
SvaraCitera

🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soanonym:

hur tar man reda på ifall man har det utan att gå till psykologer för det vill jag verkligen inte..

Du kan inte få en diagnos om du inte besöker en psykolog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HEMLIGHETSFUL:

HAha, läste bdb i rubriken[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

post pics så kan jag avgöra om det är inbillat


   
SvaraCitera

Hypokondri och dåligt självförtroende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Psykologiskt. Tro mig tjejen, jag har aldrig sett en ful människa under mina 18 år i livet. Tro på dig själv bara, och lär dig tycka om dig själv som du är, inte nödvändigtvis för hur du ser ut.
Hoppas du kommer må bättre och bli nöjd med dig själv!

SKÅL![bigcheers]


   
SvaraCitera

Om du helt seriöst misstänker att du lider av BDD så skulle jag råda dig att söka hjälp fort som fan, oavsett om det är en "mildare" form av BDD eller ej. Skulle det vara BDD så kan det utvecklas och bli värre utan att du ens hinner märka det innan du sitter i skiten ordentligt. Lycka till.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera