Aviseringar
Rensa alla

BDSM och rollspel


Ämnesstartare

Ni som gillar något av detta, hur började ni? Vem tog initiativet och vad började ni med för att sedan öka på mer?


   
Citera

mitt ex förklarade lite lätt att hon tände på det och undra vad jag tyckte om det. Jag har själv inte ens tänkt tanken men gjorde det mycket för henne i början. Sen öppnade det i sin tur massa idéer för mig så fortsatte det bara så. Våga berätta för din partner och se hur han/hon reagerar på det sen går det ju diskutera vad ni nu vill göra utefter det.


   
SvaraCitera

Det var jag som tog initiativ och uppmanade honom till att ta i hårdare och hårdare. Tyvärr var hans ganska ovillig många gånger och jag kunde aldrig utveckla den sidan hos mig tillräckligt mycket med min förra partner.


   
SvaraCitera
Piffa

För mig var det killen som tog initiativet. Vi hade inte pratat om det innan, men det började ju inte med några avancerat heller. Första gången bara att han slutade "mitt i" förspelet och gick och ställde sig och tittade på mig. Sådär retsamt. Sedan frågade han om jag skulle kunna ligga helt still och om jag ville se en leksak..och sedan så fortsatte det. Både då och senare.

Det har trappats upp, men jag vill utveckla det ännu mer. Han också. Dock är det inte så bråttom.


   
SvaraCitera

uppenbar:

Tyvärr var hans ganska ovillig många gånger och jag kunde aldrig utveckla den sidan hos mig tillräckligt mycket med min förra partner.

Akta dig så du inte utvecklas för mycket på den där fronten tillslut sitter man där och skrämmer sig själv.


   
SvaraCitera
Piffa

Stargazer:

Akta dig så du inte utvecklas för mycket på den där fronten tillslut sitter man där och skrämmer sig själv.

Utvecka gärna det svaret.


   
SvaraCitera

Stargazer:

Akta dig så du inte utvecklas för mycket på den där fronten tillslut sitter man där och skrämmer sig själv.

Talar du av egen erfarenhet?

Det är faktiskt rätt skrämmande att tänka på det. Med "rätt" person ser jag inga direkta gränser. Dock skulle jag aldrig sluta ha vaniljsex, det tycker jag för mycket om. Många människor i BDSM-kretsar ägnar sig enbart åt hårdare sex och vissa lever ju med det utanför sexlivet. Jag tror inte att det är min grej att tillhöra eller äga någon annan.


   
SvaraCitera

Piffa:

Utvecka gärna det svaret.

Man hittar sidor inom sig som sin partner inte kan uppfylla eller gå med på. Gäller att hitta någon balans där lite.


   
SvaraCitera

uppenbar:

Talar du av egen erfarenhet?

mm.

uppenbar:

Det är faktiskt rätt skrämmande att tänka på det.

Jo men att acceptera det är nog det viktigaste man kan göra.

uppenbar:

Dock skulle jag aldrig sluta ha vaniljsex, det tycker jag för mycket om.

Haha jo jag med ^^ Det måste finnas med det med. Jag skulle klara mig enbart på det med faktiskt. Det andra är lite som en krydda till det "vanliga"

uppenbar:

Många människor i BDSM-kretsar ägnar sig enbart åt hårdare sex och vissa lever ju med det utanför sexlivet. Jag tror inte att det är min grej att tillhöra eller äga någon annan.

Nu infattar ju BDSM väldigt mycket. Men fattar vad du menar.


   
SvaraCitera

Stargazer:

Jo men att acceptera det är nog det viktigaste man kan göra.

*accepterar mig själv och reggar mig på darkside* [smile]

Stargazer:

Nu infattar ju BDSM väldigt mycket. Men fattar vad du menar.

Ja, orkar inte förklara utförligt. Bla bla bla trött ikväll.


   
SvaraCitera

uppenbar:

*accepterar mig själv och reggar mig på darkside* [smile]

Oj aldrig sett den sidan tidigare. Kanske med skulle göra ^^

uppenbar:

Ja, orkar inte förklara utförligt. Bla bla bla trött ikväll.

Nej men jag vet vad du menar har försökt att förstå det mesta inom BDSM sedan jag själv kände att det var min grej ^^


   
SvaraCitera

Stargazer:

Oj aldrig sett den sidan tidigare. Kanske med skulle göra ^^

Är faktiskt reggad sedan innan. Lite jobbigt att 45-åriga män skriver till mig direkt och frågar hur erfaren man är osv (dock på ett väldigt trevligt sätt). Tyvärr ser många den sidan som ett kontaktforum mer än ett ställe att diskutera på.


   
SvaraCitera

uppenbar:

Är faktiskt reggad sedan innan. Lite jobbigt att 45-åriga män skriver till mig direkt och frågar hur erfaren man är osv (dock på ett väldigt trevligt sätt). Tyvärr ser många den sidan som ett kontaktforum mer än ett ställe att diskutera på.

Jo precis vad jag trodde det skulle vara. Men kan tänka mig att det är mycket så för tjejer överlag att vara reggad på internet communitys.

Jag har svårt att tänka mig att kunna diskutera en sån sak eller jag ser ingen nytta i det egentligen men alla är vi olika. Skulle vara intressant med lite svar men det är nog olika från person till person.


   
SvaraCitera

Stargazer:

Jag har svårt att tänka mig att kunna diskutera en sån sak eller jag ser ingen nytta i det egentligen men alla är vi olika. Skulle vara intressant med lite svar men det är nog olika från person till person.

Jag är väldigt intresserad av psykologin kring både sex och BDSM-relaterat sex, så jag önskar väl att diskussionerna låg på en lite högre nivå ibland. Men men, en flicka kan ju inte få allt.


   
SvaraCitera

uppenbar:

Jag är väldigt intresserad av psykologin kring både sex och BDSM-relaterat sex, så jag önskar väl att diskussionerna låg på en lite högre nivå ibland.

Borde ju finnas texter och böcker som tar upp det men kan vara kul och se vad andra tycker osv. Svar skulle jag vilja ha på varför osv har bara fått mina egna funderingar och svar på mitt och på så sätt lugnat och accepterat mig själv ^^

uppenbar:

Men men, en flicka kan ju inte få allt.

Nej och även det är en sak man måste acceptera ^^


   
SvaraCitera