Aviseringar
Rensa alla

Be via internet


Om det var meningslöst å be på det vanliga sättet... vad fan är då detta? [bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CharliesName2:

Och jag är ateist.

Äh. Jag är agnostiker.


   
SvaraCitera

soimpolite:

Varför skulle det vara sjukt?

Känns jävligt skumt att kyrkan försöker vara hipp och hänga med i nymodigheterna.
Sedan tycker jag att det förstör själva grejen med kyrkan. Det är ju meningen att man ska samlas i kyrkan och känna gemenskapen. Inte sitta på bussen och smsa iväg böner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hör inte Gud om inte bönen går genom en kyrka eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egyptologen:

änns jävligt skumt att kyrkan försöker vara hipp och hänga med i nymodigheterna.
Sedan tycker jag att det förstör själva grejen med kyrkan. Det är ju meningen att man ska samlas i kyrk

Alltså kristendomen handlar ju om att hitta relationen till Gud. Att tro på honom, be, söka stöd och hopp osv. Att hitta det ljuset är väldigt fint och det är inte något som man bara kan göra i kyrkan. Men jag ser gärna att fler går till kyrkan.


   
SvaraCitera

soimpolite:

Att hitta det ljuset är väldigt fint och det är inte något som man bara kan göra i kyrkan.

Det kan man säkert hitta var som helst. Men ska man be kan man göra det för sig själv, inte dra iväg ett sms som sedan blir publicerat. Typ som att kyrkan försöker bli facebook.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Gillar ej Svenska Kyrkan. Gillar ej att de försöker förnya sig, utan att förnya sig. Gillar ej kristna. Eller religion alls, för den delen.

Och vad är det med dig att promota Svenska Kyrkan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillade att sidan inte såg ut som något från 90-talet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Och vad är det med dig att promota Svenska Kyrkan?

Hahaha, skämtar du? Jag skapar en tråd för att visa på ett annorlunda sätt att be. Istället för att, som läsare, då lägga vikten på just sättet att be så tolkar du det som att jag skall promota SvK.

Du tycker visst att det är konstigt att SvK dyker upp i Religion och Etik- forumet?

Kan ju konstatera att man känner sig en aning förtryckt som kristen på den här sidan, av både moderatorer och vanliga användare. Varför existerar ens detta forum? Retorisk fråga -_-

Egyptologen:

Det kan man säkert hitta var som helst. Men ska man be kan man göra det för sig själv, inte dra iväg ett sms som sedan blir publicerat

När du ber för sig själv kan du inte få din bön uppläst i kyrkan.

Någon annan:

hör inte Gud om inte bönen går genom en kyrka eller?

Jo, men man kanske vill ha fler som ber för det man vill be för?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Gillar ej kristna.

Här är vi inte lite fördomsfulla och diksriminerande [rolleyes] Du visar ju vilken mognadsnivå du ligger på.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

soimpolite:

Hahaha, skämtar du? Jag skapar en tråd för att visa på ett annorlunda sätt att be. Istället för att, som läsare, då lägga vikten på just sättet att be så tolkar du det som att jag skall promota SvK.

Du skapade en annan tråd också. Om typ kyrkosamfund i skolor eller vad det var. [no-no]

soimpolite:

Du tycker visst att det är konstigt att SvK dyker upp i Religion och Etik- forumet?

Hur drog du denna slutsats?

soimpolite:

Kan ju konstatera att man känner sig en aning förtryckt som kristen på den här sidan, av både moderatorer och vanliga användare. Varför existerar ens detta forum? Retorisk fråga -_-

Well, upp till dig att spendera din tid här. Och det finns en anledning att en del folk ser ner på religiösa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror han är mer upptagen än vad jag är, så det känns lite onödigt att be honom gå mina ärenden till gud åt mig.........

för övrigt: 666 hell satan 666


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

soimpolite:

Här är vi inte lite fördomsfulla och diksriminerande [rolleyes] Du visar ju vilken mognadsnivå du ligger på.

Åh nej. Faktiskt inte.

Kan förtydliga mig. Jag har inget emot kristna personer som indvider, om dessa framkommer att vara trevliga. En av mina bästa vänner är djupt kristen.

Däremot gillar jag ej kristna som helhet, och det de representerar. Eller ja, religiösa i helhet. Inte bara kristna. De skadar.


   
SvaraCitera

soimpolite:

När du ber för sig själv kan du inte få din bön uppläst i kyrkan.

Varför vill man ha sin bön uppläst i kyrkan? Är inte det mellan Gud och en själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför skulle man behöva be genom internet när man kan göra det i huvudet till och med. Om jag inte visste bättre tror jag kyrkan tar pengar på sidan om elr någon präst som tar inkomst, antar att han/hon får pengar varje gång någon klickar på sidan elr skickar en bön[tired]


   
SvaraCitera