Aviseringar
Rensa alla

Beach 09 - Langa alla tips du har för att få en slimmad kropp!


Det enda du ska tänka på är att få i dig färre kalorier samt att försöka bränna fler kalorier. Jag skulle rekommendera en kombination av mindre mat och mer motion. Skippa dessutom allt som är uppenbart onyttigt (godis, skräpmat osv). Om du är osäker så kolla på näringsdeklarationen på förpackningen (finns på nästan alla livsmedel). Till exempel Start musli är en riktigt kaloribomb på 430kcal per 100g. Dessutom är det kompakt så redan en liten portion blir lätt 50g, dvs 215 kalorier. Överlag är smörgåsmat ganska "lömskt". Man får lätt i sig för mycket kalorier.


   
SvaraCitera

Okej, bäst tips nudå:

Ät mindre, mer motion, drick mycket vatten, ät mycket frukt, mindre fett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sport6:

exempel Start musli är en riktigt kaloribomb på 430kcal per 100g. Dessutom är det kompakt så redan en liten portion blir lätt 50g, dvs 215 kalorier.

HAHA! Jag som just börjat äta start som snacks då jag trodde det var nyttigt. SWEEET![wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Omg.... alltid samma hets innan varje sommar - avlida - [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LANGA TIPS!


   
SvaraCitera

Lev på enbart vatten och knäckebrö'.


   
SvaraCitera

tygskor:

HAHA! Jag som just börjat äta start som snacks då jag trodde det var nyttigt. SWEEET![wink]

En liten jämförelse man kan göra är följande:

100g Start = 430 kcal

100g Pizza = 250 kcal

100g Bröd = 220-300 kcal

Slutsats: Start är mycket sämre än Pizza för den som vill gå ned i vikt, och bröd är lika illa som Pizza. Dock är ju självklart bröd bättre för kroppen på andra sätt. Det innehåller exempelvis inte en massa onyttiga fetter. Men för den som vill gå ned i vikt är 100g bröd tyvärr lika illa som 100g pizza.


   
SvaraCitera

Ett tips är att äta havregrynsgröt på morgonen istället för Start och andra flingor. 100g gröt innehåller 65 kcal. Om du äter Start kan du bara äta 15g sedan har du fått i dig samma mängd kalorier. Jag kan lova dig att du står dig bättre på 100g gröt än 15g Start...

Ett annat tips är att äta vanlig husmanskost: potatis, ris, magert kött och fisk till exempel. Då kan du äta rejält utan att få i dig för mycket kalorier (som sedan lägger sig som fett på kroppen).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skönt att vara kille, då kan man vara tjock och ändå attrahera det motsatta könet [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sport6:

Ett tips är att äta havregrynsgröt på morgonen istället för Start och andra flingor. 100g gröt innehåller 65 kcal.

Tack för bra information! =) Har hört att bröd är lika onyttigt som godis, gäller det hårdmackor också? Och isåfall, vad ska jag då kunna tänkas äta till frukost? (Äter inte gröt, blä)

Mawns:

Skönt att vara kille, då kan man vara tjock och ändå attrahera det motsatta könet

Myt........[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tygskor:

Myt........[wink]

Uttalandet baseras på empiriska bevis [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Uttalandet baseras på empiriska bevis

Jaså? Släng upp bevisen då[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tygskor:

Jaså? Släng upp bevisen då[cute]

Empiri innebär att en slutledning är grundad på erfarenhet. Empiri bygger på vetenskapliga undersökningar av verkligheten, iakttagelser och experiment och därav gjorda erfarenheter, snarare än på i förväg uppställda teorier eller filosofiska resonemang.

Om jag kan få tjejer så behöver man inte ha en slimmad kropp [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Om jag kan få tjejer så behöver man inte ha en slimmad kropp

Du har det inte enkelt du![zzz]


   
SvaraCitera

tygskor:

Tack för bra information! =) Har hört att bröd är lika onyttigt som godis, gäller det hårdmackor också? Och isåfall, vad ska jag då kunna tänkas äta till frukost? (Äter inte gröt, blä)

Här har du en grym länk:

http://192.121.81.11/livsmedelsok/?epslanguage=SV

Om du exempelvis skriver in "hårt" i sökfältet så får du upp olika hårda brödsorter (Wasa till exempel). Det verkar vara MER energi i sådant bröd än vanligt bröd. 350kcal mot cirka 250kcal i vanligt bröd.

Det är svårt att äta kalorisnålt till frukost, men självklart ska du fortfarande äta vanligt bröd, ät i måttliga mängder bara. Och skippa osten helt. Det blir lätt många kalorier om man tar ost på mackan.

Rör du bara på dig och äter bra resten av dagen (husmanskost, inga sötsaker) så är det knappast några problem att äta några smörgåsar och lite flingor på morgonen.

Börja med att motionera, ät lite mindre och lite mer kalorisnålt. Märker du ingen skillnad efter ett tag så justera dina vanor ytterligare (läs: mer motion, bättre/mindre mat). Du vill få i dig mindre energi än vad kroppen gör av med. Då tar den av dina fettreserver och du går ned i vikt. Om din kropp förbränner 2500kcal om dagen så vill du få i dig kanske 2000kcal i mat. Då ligger du på ett underskott av 500kcal om dagen och du går då ned cirka 2kg i månaden i vikt. Äter du 1500kcal så ligger du på 1000kcal underskott och går ned 4kg i månaden. Samma resultat kan fås om du fortfarande äter 2000kcal men ökar motionen så att kroppen förbränner 3000kcal om dagen. Då ligger du fortfarande på 1000kcal underskott och går ned 4kg i månaden.

Nu behöver du knappast börja räkna kalorier, men det kan vara bra att veta hur kroppen fungerar samt vad som krävs för att gå ned i vikt. Hoppas att det inte var för mycket information på en gång... [smile]


   
SvaraCitera