Aviseringar
Rensa alla

BEACH 10! Hjälp mig nå min mål vikt!


Ämnesstartare

Tjenare!

Nu under vintern har jag samlat på mig ca 10 extra kilo och vill gå ner till min målvikt.
Just nu väger jag 71kg till mina 178cm men min målvikt är att väga 61-62kg.

Nu kommer vissa säga att det kanske är för lite för min längd, men det är den vikt jag strävar efter. Jag har iprincip _inga_ muskler, utan just nu är det fett.

Jag har ett sockerberoende som jag inte blir av med, och jag vet inte hur jag ska bli av med det heller. När man kör på godisförbud och att skippa onyttigheter är det ju det enda man vill ha!

Jag skulle inte kunna tänka mig att börja gymma, men raska promenader och löpturer skulle jag gärna vilja börja med, men då har jag ju ingen motivation? Och om jag väl får de så tappar jag den efter 1-2 veckor och det blir ett jätteuppehåll med träning.
Hur behåller jag helt enkelt motivationen till att träna, och framförallt tycka att det är kul? Vill få så att träningen är en del av vardagen. Men ja, hur mycket bör man träna i veckan, är det 3 gånger? Jag har ingen aning!

Och det här med mat, hur ska man äta? Hur mycket behöver jag som inte tränar så mycket (men vill börja) äta? Hur ofta får man äta sötsaker? Just nu är det exakt varje dag, det slinker _ALLTID_ ner något.

Och att säga att vi ska sluta köpa sötsaker, sry. Jag har ingen talan där då mina syskon vill ha det men inte jag. 😛 Måste lära mig hålla mig från det, men huuuuur?
Har växit ut flera av mina sommarkläder och detta får jag tyvärr dåligt självförtroende av.

Jag är öppen för alla tips ni kan ge! Att räkna kalorier är dock inget jag är så sugen på, vill ju ändå leva ;-P

Och ni bitterfttor som inte har något att vettigt att komma med, komentera inte. Behöver akuthjälp! [wink]

Kram!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Man bränner kalorier av att rättstava.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kmoterar inte ???? akuthelp hahahah qwtf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingeny:

Man bränner kalorier av att rättstava.

Läs om, läs rätt. Har du inget vettigt att komma med får du gärna lämna min tråd ifred. [cheers]


   
SvaraCitera

Spinning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta ät.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstår inte varför alla tjockar upp sig hela hösten och vinter för att sedan få panik


   
SvaraCitera

För de första, få ingen panik. Med bra målmedvetande så är allt möjligt. Det handlar bara om disciplin, sedan är maten en stor bov med. Gäller att äta rätt och motionera "ut och gå, springa, köpa hem en pilates boll som man kan köra lite på" bara att röra på sig. Ett annat alternativ att kombinera med är att köpa ett gym kort, där du själv kan träna på gym samtidigt som du kan gå på utvalda pass. Glöm inte, allt är möjligt med en stark vilja!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ungdom01:

För de första, få ingen panik. Med bra målmedvetande så är allt möjligt. Det handlar bara om disciplin, sedan är maten en stor bov med. Gäller att äta rätt och motionera "ut och gå, springa, köpa hem en pilates boll som man kan köra lite på" bara att röra på

Men hur många gånger bör jag springa i veckan (ca 3-4km) samt promenera för att få resultat?

3 löpturer och 3 promenader? Och sedan undrar jag, hjälper det att typ göra 50 situps vajre kväll? 😛
Gym är ingen jag är intresserad av.


   
SvaraCitera

De beror ju oxo på hur mycket du äter, äter du mycket, får du motionera mer för att förbränna de och ligga på underskott vilket leder till viktnedgång. Men ät måttligt och bra, ut och gå innan du äter frukost och spring på eftermiddagarna så blir de nog bra! 3 löp och 3 gå låter bra! Kör hårt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ungdom01:

De beror ju oxo på hur mycket du äter, äter du mycket, får du motionera mer för att förbränna de och ligga på underskott vilket leder till viktnedgång. Men ät måttligt och bra, ut och gå innan du äter frukost och spring på eftermiddagarna så blir de nog bra! 3 löp och 3 gå låter bra! Kör hårt!

Får göra det, är taaaaaggad. 😉 Thx!
Hur fort märker man resultat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag promenerar så går jag med stavar i ca 1h. För att det ska bli roligare lyssnar jag alltid på ljudböcker istället för musik för musik är rätt fel när man promenerar och inte springer (tycker jag då)

Sen om du vill börja jogga så jogga inte varje dag i 3km utan jogga istället några ggr/veckan bara men i kanske 7-8km[smile]

Och för rolig träning går jag alltid på passen gymmet har, typ step och sånt. Det är fin fint det[party]


   
SvaraCitera

Taggad:

Nu under vintern har jag samlat på mig ca 10 extra kilo och vill gå ner till min målvikt.
Just nu väger jag 71kg till mina 178cm men min målvikt är att väga 61-62kg.

Hmmmm det är ju typ bara 3 månader å en vecka kvar till Beach 2010. Du borde startat tidigare. Du får sedan upplysa oss om du lyckas gå ner 10 kg.

För att gå ner 10 kg så måste du förbränna/få bort 70.000 kalorier på 3 månader. Detta betyder att du ska gå i minus 23.000 kalorier per månad ungefär.

En månad är 4 veckor (3 månader = 12 veckor)

Då måste då varje vecka gå i minus 5.750 kcal.

En normal dag för dig kanske är 2.000 kalorier, alltså 3 mål på 500 kcal å ett-två mellanmål som totalt blir 500 kcal.

Räkna kalorier, allt som går in i din mun. Du kommer nog bli förvånad när du skrivit matdagbok. Glöm inte att mjölk, juice osv också har kcal.

Dra ner å ät bara 1000-1300 kalorier per dag i 3 månader så går du garanterat ner i vikt 10 kg... kanske mer lite mer också. Då slipper du motionera extra också om du är en soffpotatis.

Tips! Ät 1000 kcal varje dag och ät vad du vill endast en dag i veckan som belöning. Men detta förutsätter att du inte börjar frossa i dig och hetsäta utan äta normala portioner under den dagen & unna dig lite gott.

Men jag tvivlar på att du kommer ta tag i dig själv och under 3 månader köra stenhårt på att räkna kcal, träna eller nåt liknande. Om det nu är så enkelt och du vill det så varför har du inte gjort det hittils? Varför har du låtit dig själv gå upp i vikt? Att samla på sig 10 kg på en vinter är MYCKET om du nu inte är 12-13 år och har en växtspurt och håller på få en kvinnokropp.

Det är liksom inte din kropp det är fel på. Det är psyket. Din hjärn styr din kropp och du har valt medvetet eller omedvetet att gå upp 10 kg under vintern. Så du borde jobba med dina "psykiska problem" också...

Liksom jag vet att min kusin är ett fetto, det räcker aldrig med en chokladbit för henne utan hon tar hela kartongen när alla andra tar max 4 bitar. Det är därför hon är fet, för hon äter alltifrån en bit mer till mycket mer än alla andra jämt. Alltifrån ett xtra glas mjölk varje måltid till en xtra portion. Och så tränar hon inte på löpband, joggar osv. heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lulz, andra har fokus på att gå ner till sommaren, jag vill gå upp minst 5-7 kg. [tard]


   
SvaraCitera

passaro:

Lulz, andra har fokus på att gå ner till sommaren, jag vill gå upp minst 5-7 kg. [tard]

Ät en xtra macka & ett glas mjölk/oboy/juice varje dag utöver din normala kost. Varje dag.


   
SvaraCitera