Aviseringar
Rensa alla

Bearbeta


pimpim
Ämnesstartare

När jag var liten


   
Citera
Ämnesetiketter
reben

nä klart man inte måste må dåligt över något.


   
SvaraCitera

Sådant är väldigt individuellt.
Vissa påverkas direkt av det som skett. Andra kan det ta många, många år för. Och sen blir vissa inte påverkade alls av just det men kan finnas annat som man påverkas mycket mer av även om det inte är något som allmänt ses som "farligt" om man jämför med t.ex  sexuellt utnyttjande.

Om du fortfarande går i skolan så kontakta kuratorn om det och berätta och se vad hen säger angående att förebygga det. Du behöver inte nämna vad det handlar om men åtminstone säga hur du känner och tänker.


   
SvaraCitera

Du får inte känna att du måste må dåligt :s det vore ju okonstruktivt. men fortsätt söka utlopp för dina tankar


   
SvaraCitera

Har man en förståelse för att det inte var ens eget fel och en distans till det hela kanske man inte mår dåligt förrän långt efter eller när man umgås med barn i samma ålder som man själv var när man blev utnyttjad och då påminns om det.
Men alla är ju olika.


   
SvaraCitera

tog upp denna fåga för ett halvår sen med min terapeut. det kännss om att man "Måste Bearbeta Allt och Göra Upp Med Sitt Förflutna" hela tiden och hon sa att känns det inte som att man måste ta upp det och bearbeta det så behöver man inte. ingen kan säga åt dig hur det är rätt sätt att bearbeta en händelse. Ingen kan heller säga till dig hur du ska må. känns det okej som det är, jättebra. börjar du tänka mkt på detta med dåliga känslor associerat, ta upp det med någon. 


   
SvaraCitera
pimpim
Ämnesstartare

Skrev ett inlägg med en del frågor som kom upp i huvudet men raderade skiten för att inlägget fick mig att komma till insikt med att jag nog är i behov av hjälp trots allt..men tack för era svar um-psykologer, bra att ha er iblandGlad


   
SvaraCitera