Forumet - Beep-test om 3 veckor

Beep-test om 3 veckor

3046 0 35
Ja jag skapar en tråd om ett mesigt litet test men jag måste verkligen skärpa till mig i min träning nu + sKoLgyMpan. Förra beep-testet gick piss, så lovade mig själv att träna bättre o vara kick-ass grym till nästa. Har jag kickass-tränat? Nope.

Så skulle behöva lite tips, hur förvaltar jag de här 3 veckorna bäst med träning osv? Vet att det är ont om tid..

Har för tillfället någon slags inre grundkondition som jag nu (idag) väckt till liv med 6 km lugn jogg, kändes ok/sådär..

Blir så jäkla nervös för sånna här tester, hur ska jag tänka? [crazy] känns som det stjälper mig mer än hjälper.

Visa er nu, überträningsfreaksen som jag vet finns på um [love][cute]

Image

Spana också in:

Dennis:

Träna tills ca 33 dagar innan,

sen vilar jag? göttt!

Renesmee:

Träna intervaller

Ska försöka börja med det så fort jag känner mig 100% frisk, varit lite förkyld nämligen. Men variera lite längre med korta då eller?

Renesmee:

Och om du gör det 4 dagar i veckan under de här 3 dagarna så ska du nog se att du kommer till en ganska hög nivå. Jag lyckades med det i alla fall.

[crazy] Hur mkt förbättra du dig nivå-mässigt? om du kommer ihåg [smile]
kachin:

Hur mkt förbättra du dig nivå-mässigt? om du kommer ihåg

Första gången jag körde beep-test kom jag till nivå 7, tror jag. Nu sist kom jag nog till slutet på nivå 10.

kachin:

Men variera lite längre med korta då eller?

Ja, det är en bra idé. Du ska orka länge och kunna öka farten.
kachin:

Så skulle behöva lite tips, hur förvaltar jag de här 3 veckorna bäst med träning osv? Vet att det är ont om tid..

På tre veckor kommer du inte kunna få nämnvärt bättre kondition. Jag skulle istället rekommendera att köra många korta intervaller samt köra egna beep test. Helt enkelt spring snabbt tills du storknar. Inte för att få bättre kondition utan snarare för att vänja dig vid smärtan/känslan av att vara utmattad. Om du vet hur det känns när du blir riktigt trött och att det inte är något farligt blir det lättare att fortsätta pusha dig själv när det väl är dags för testet.

Kör intervaller tills du blir riktigt trött---> memorera hur det känns---> fortsätt springa ett tag till--->du har bevisat för dig själv att man kan springa trots smärta---->upprepa om ett par dagar. Att få bra på beep test sitter till stor del i huvudet, en längd till klarar man alltid.

Lycka till[y]
Renesmee:

Första gången jag körde beep-test kom jag till nivå 7, tror jag. Nu sist kom jag nog till slutet på nivå 10.

good work :)

Horrorshow:

På t

Mycket bra tips du. [smile] Tror nog inte heller konditionen kan förbättras så värst, men som du säger, man måste vänja sig vid smärtan. Ska försökta tänka på det när jag tränar ;) Beeptest själv blir nog svårt, har ingen pryl för tillfället att lyssna med och känns obehagligt med hörlurar när jag springer. Men lite hårda intervaller får det allt bli.
tack tack