Aviseringar
Rensa alla

Beep-test om 3 veckor


Renesmee:

Och om du gör det 4 dagar i veckan under de här 3 dagarna

....


   
SvaraCitera
kachin
Ämnesstartare

Dennis:

Träna tills ca 33 dagar innan,

sen vilar jag? göttt!

Renesmee:

Träna intervaller

Ska försöka börja med det så fort jag känner mig 100% frisk, varit lite förkyld nämligen. Men variera lite längre med korta då eller?

Renesmee:

Och om du gör det 4 dagar i veckan under de här 3 dagarna så ska du nog se att du kommer till en ganska hög nivå. Jag lyckades med det i alla fall.

[crazy] Hur mkt förbättra du dig nivå-mässigt? om du kommer ihåg [smile]


   
SvaraCitera

kachin:

sen vilar jag? göttt!

Haha! 🙂 ca. 3 dagar skall det ju va [bigsmile]


   
SvaraCitera

kachin:

Hur mkt förbättra du dig nivå-mässigt? om du kommer ihåg

Första gången jag körde beep-test kom jag till nivå 7, tror jag. Nu sist kom jag nog till slutet på nivå 10.

kachin:

Men variera lite längre med korta då eller?

Ja, det är en bra idé. Du ska orka länge och kunna öka farten.


   
SvaraCitera

kachin:

Så skulle behöva lite tips, hur förvaltar jag de här 3 veckorna bäst med träning osv? Vet att det är ont om tid..

På tre veckor kommer du inte kunna få nämnvärt bättre kondition. Jag skulle istället rekommendera att köra många korta intervaller samt köra egna beep test. Helt enkelt spring snabbt tills du storknar. Inte för att få bättre kondition utan snarare för att vänja dig vid smärtan/känslan av att vara utmattad. Om du vet hur det känns när du blir riktigt trött och att det inte är något farligt blir det lättare att fortsätta pusha dig själv när det väl är dags för testet.

Kör intervaller tills du blir riktigt trött---> memorera hur det känns---> fortsätt springa ett tag till--->du har bevisat för dig själv att man kan springa trots smärta---->upprepa om ett par dagar. Att få bra på beep test sitter till stor del i huvudet, en längd till klarar man alltid.

Lycka till[y]


   
SvaraCitera
kachin
Ämnesstartare

Renesmee:

Första gången jag körde beep-test kom jag till nivå 7, tror jag. Nu sist kom jag nog till slutet på nivå 10.

good work 🙂

Horrorshow:

På t

Mycket bra tips du. [smile] Tror nog inte heller konditionen kan förbättras så värst, men som du säger, man måste vänja sig vid smärtan. Ska försökta tänka på det när jag tränar 😉 Beeptest själv blir nog svårt, har ingen pryl för tillfället att lyssna med och känns obehagligt med hörlurar när jag springer. Men lite hårda intervaller får det allt bli.
tack tack


   
SvaraCitera

kachin:

Ska försökta tänka på det när jag tränar 😉 Beeptest själv blir nog svårt, har ingen pryl för tillfället att lyssna med och känns obehagligt med hörlurar när jag springer. Men lite hårda intervaller får det allt bli.

Tänkte mest att du kunde mäta upp sträckan, 20 meter eller vad det är och springa fram och tillbaka på något sätt, att behöva stanna och börja om är ju en stor del till varför det är jobbigare. Man får ju inget flyt i löpningen.


   
SvaraCitera
kachin
Ämnesstartare

Horrorshow:

Tänkte mest att du kunde mäta upp sträckan, 20 meter eller vad det är och springa fram och tillbaka på något sätt, att behöva stanna och börja om är ju en stor del till varför det är jobbigare. Man får ju inget flyt i löpningen.

aa smart! Mjo, hatar vändningarna. Får hitta någon lagom ödslig plats då, lär ju se rätt kul ut med någon som kutar fram o tillbaka bara sådär [crazy]


   
SvaraCitera

jumping jacks!


   
SvaraCitera

underbar tråd. hoppas på bra tips, kmr också få träna stenhårt inför nästa för att få MVG


   
SvaraCitera
kachin
Ämnesstartare

SHkid:

jumping jacks!

hahah, lär säkert förbättra mig flera levels med det [cool]

soimpolite:

underbar tråd. hoppas på bra tips, kmr också få träna stenhårt inför nästa för att få MVG

[y] Hmm vad är mvg? 11-12?

13 dagar kvar nu.. har inte sprungit sen i måndags pga massa plugg :/
Men ska köra på i helgen o nästa vecka. wööö

mera tips mera tips mera tips


   
SvaraCitera

kachin:

Hmm vad är mvg? 11-12?

vår lärare har inte sagt ngt. han suger i allmänhet för allting är superflum. hatar idrotten pga honom

kachin:

13 dagar kvar nu.. har inte sprungit sen i måndags pga massa plugg :/
Men ska köra på i helgen o nästa vecka. wööö

go go go


   
SvaraCitera

uberfreak

det enda jag kan säga är att ut och spring, kombinera löpträning med intervaller/gym.

jag gjorde beeptestet 3 gånger med 3 månaders mellan rum med resultatet : 14,9/15.1/16.3

lycka till!


   
SvaraCitera

är alltid sjuk när det e såna här tester ;-ppp


   
SvaraCitera

åååh hatar beeptest, får ångest av att ens tänka på skiten![cry]


   
SvaraCitera