Aviseringar
Rensa alla

Beethoven Babes: Tråden för alla Beethovenfans!


Ämnesstartare

Tjoooololololoooo, mis amores! Hur står det till denna MAGNIFIKA kväll?

"Magnifika?", kanske ni undrar? Joni - jag ska berätta varför!
Denna kväll är då den Officiella Tråden För Beethoven Babes skapas. I den här tråden kan vi hylla och hata (mest hylla Rodnar) en av de stora männen bakom klassisk musik! Vi kan dela med oss av intressanta klipp, länka intressanta blogginlägg, posta roliga gifar och mycket, mycket mer (som alltid är det fantasin som sätter gränsen). Det enda kravet är att det är Beehoven-relaterat. Alla är välkomna att delta i tråden!

Vilken är eran favoritkomposition? Har ni flera kompositioner ni gillar? Vad uppskattar ni mest med hans musik? Vad fick er in på just honom? Vad hade ni velat förbättra med hans musikaliska utföranden? Några generella tankar kring personen i fråga?

Hugg in! Skål


   
Citera
Ämnesstartare

Jag är nog mer av en Bachbabe även om ödessymfonin förstås är bra skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag diggar beethoven. fast har ingen större koll, vet att jag gillar det jag har hört iaf.

hade en bra beethoven-upplevelse när jag trippade med albin och max. måste fråga albin vilket stycke det var han spelade upp... Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han krossar Justin Bieber.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är riktigt awesome att han fortsatte att komponera efter han blivit helt döv. Gillar också att han va så driven o sket mycket i vad andra tyckte om hans musik, han ba körde på o skapade på helt nya vis.   Für Elise är absolut en favorit o Coriolan Overture är nog också det, hm tycker mycket om fiolin o piano sonaten No 24 mh. Beethoven Hjärta  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beethoven Hjärta. Kan hans "5th symphony, fur elise" osv på fiol, hans musik är som du uttryckt magnifika. Bra jävel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

föredrar bach

 


   
SvaraCitera
Yaren

Månskenssonaten är ett av världens vackraste stycken. Måste spelas med känsla dock, hörde en i min klass spela (och hon slutade aldrig). Det förstörde allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maxwinner har rätt som vanligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Missa Solemnis är Beethoven absoluta bästa verk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Jag är nog mer av en Bachbabe även om ödessymfonin förstås är bra skit.

amen sister


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

images?q=tbn:ANd9GcQqFFZawGjJ2mS5rtrUZXD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

avskyr månskenssonaten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:
images?q=tbn:ANd9GcQqFFZawGjJ2mS5rtrUZXD

Icke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
avskyr månskenssonaten.

Här får man bara säga bra saker om Betis! Ledsen


   
SvaraCitera