Aviseringar
Rensa alla

behålla eller abort


Fagerjärn:

Om ett barn ska födas bör det ske ömsesidigt.

och om mannen inte vill behålla barnet ska det göras en abort mot tjejens vilja?


   
SvaraCitera

killrambo:

och om mannen inte vill behålla barnet ska det göras en abort mot tjejens vilja?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du vill förstöra tre stycken liv så behåll skiten. Annars abort!


   
SvaraCitera

Fagerjärn:

Ja.

[love]


   
SvaraCitera

Abort. En till äcklig skitunge är det sista världen behöver.

faaktist:

. Men sen kom problemet, om jag inte uppger vem fadern är, då kan jag åka dit på det :/

Öhh nej, finns ingen lag som säger att man måste tala om vem fadern är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McAn:

Om du vill förstöra tre stycken liv så behåll skiten. Annars abort!

Första 3 liv? som jag sa, vill han inte veta av barnet, fine! upp till honom. Men då borde han ha tänkt på det tidigare, för han vet att jag inte käkar p-piller eller har p-stav..

och

Elaka häxan i väster:

Öhh nej, finns ingen lag som säger att man måste tala om vem fadern är.

lag och lag. jag får inget underhåll om jag inte uppger vem fadern är..


   
SvaraCitera

faaktist:

lag och lag. jag får inget underhåll om jag inte uppger vem fadern är..

Det är ju det som är grejen, om du ska behålla ungen och kräva pappan på underhåll så är det ju inte så jävla sjyst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kräver inte honom på nå pengar..


   
SvaraCitera

tänk på att det är något som förmodligen kommer följa dej hela livet. du är bara ungdom en gång. kan hända att du ångrar dej när du blir lite äldre. vad säger fadern till barnet om det?


   
SvaraCitera

faaktist:

Kräver inte honom på nå pengar..

Underhåll är pengar från föräldern som inte bor med ungen. Eller?


   
SvaraCitera

faaktist:

Kräver inte honom på nå pengar..

faaktist:

lag och lag. jag får inget underhåll om jag inte uppger vem fadern är..

Om du nu inte visste det så är det föräldern som barnet INTE bor hos, föräldern som INTE har vårdnaden, i det här fallet pappan, som betalar underhållet.
Var tror du pengarna kommer ifrån? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Om du vill behålla det så gör det. Inget fel med det. Men tycker du borde tänka över att det kan bli jobbigt att vara ensamstående.

instämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen annan än du kan bestämma över din kropp men du bör nog ta hänsyn till vad han vill, och även till barnet som ju får växa upp utan någon pappa. Jag tror inte att man kan "ångra" sig när man föder ett barn, om man nu inte är den typen av människa som verkligen inte är lämpad som förälder, för med ett barn kommer villkorslös kärlek etc.
Men som sagt, det kommer bli jobbigt för du är 19 år och ensamstående. Fast det säger ju sig självt.


   
SvaraCitera

faaktist:

lag och lag. jag får inget underhåll om jag inte uppger vem fadern är..

Som lampan sa, underhållet kommer från den som inte har vårdnaden. Tänker du kräva honom på pengar bara för att du inte ville göra abort?


   
SvaraCitera

Elaka häxan i väster:

Abort. En till äcklig skitunge är det sista världen behöver.

Quoted for truth! 19åringar är alldeles för mentalt underutvecklade för att skaffa barn, hur fan ska barnet försörjas?!!? ABORT ABORT, gör det redan imorgon! Snälla förihelvete sabba inte ett liv förutom ditt eget.


   
SvaraCitera