Aviseringar
Rensa alla

Behålla upphittad mobil


Imgood
Ämnesstartare

Hej,
Om man upphittar en samsung galaxy eller Iphone. Hur ska man göra för att kunna behålla mobilen? Jag vet att man kan dra ut simkortet. men vad mer ska man göra så att ägaren inte spårar skiten.

Och nej! det är upp till var och en vad de gör med upphittade saker. !!


   
Citera

Skit på dig herr Montana,lämna in den till polisen first thing på måndag unge.


   
SvaraCitera

sälj den till nån istället sen kan du köpa nåt med de pengarna


   
SvaraCitera

dazed:

Skit på dig herr Montana,lämna in den till polisen first thing på måndag unge.


   
SvaraCitera

jag tappade min mobil och jag vill gärna ha tillbaka den, det skulle nog alla ägare vilja


   
SvaraCitera

Imgood:

Hur ska man göra för att kunna behålla mobilen?

Du lämnar den till polisen och efter 4 månader får du den om ingen hämtat ut den.

Imgood:

men vad mer ska man göra så att ägaren inte spårar skiten.

[zzz]

Imgood:

det är upp till var och en vad de gör med upphittade saker. !!

Det är upp till var och en om de väljer att ge nackskott till folk som snor mobiler.


   
SvaraCitera

Imgood:

Hur ska man göra för att kunna behålla mobilen?

Eftersom du medvetet försöker se till att ägaren inte kan hitta sin telefon handlar det definitivt inte om upphittande utan om stöld. Lämna in den, så slipper du förklara varför du inte gjorde det när ägaren knackar på med polisen i släptåg efter att ha spårat sin telefon.

Imgood:

Jag vet att man kan dra ut simkortet. men vad mer ska man göra så att ägaren inte spårar skiten.

Jag tycker det låter som att du "hittade" den i någons väska eller rockficka.

Imgood:

Och nej! det är upp till var och en vad de gör med upphittade saker. !!

Nej.


   
SvaraCitera

Lämna den till polisen. Inte kul att ha en mobil som någon annan kan spåra. Hittar inte polisen ägaren efter 3månader övergår den i den ägo, du får då ett papper på det. Hittar polisen ägaren får du hittelön om du begär det.


   
SvaraCitera

Imgood:

Om man upphittar e

tror på riktigt inte på att du hittat den.


   
SvaraCitera

behåll den. vem fan spårar en mobil.


   
SvaraCitera

patrick bateman:

vem fan spårar en mobil.

Alla som äger en telefon modell dyrare från Samsung, HTC, Apple, Sony eller någon annan tillverkare som erbjuder funktionaliteten?

Vilken sorts idiot skulle inte lägga de tre minuter och noll kronor det tar att hitta telefonen och ringa polisen för att få tillbaka någonting de lagt tusentals kronor på och som sannolikt innehåller väldigt mycket personlig, viktig, potentiellt känslig information?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Alla som äger en telefon modell dyrare från Samsung, HTC, Apple, Sony eller någon annan tillverkare som erbjuder funktionaliteten?

vilket sjukt samhälle. alltså kan polisen hur lätt som helst spåra vem som helst som har en dyr mobiltelefon.

jag hade inte gjort det för jag är smart som inte sparar viktig information i en telefon


   
SvaraCitera

patrick bateman:

alltså kan polisen hur lätt som helst spåra vem som helst som har en dyr mobiltelefon.

Du behöver inte en dyr mobiltelefon för det; vilken mobiltelefon som helst som är igång och är ansluten till mobilnätet kan spåras för att man bättre ska kunna besvara nödsamtal.

Fördelen för den som har en dyr telefon är att du själv kan göra det via tillverkarens hemsida.

patrick bateman:

vilket sjukt samhälle.

Inte lätt för en stackare som bara försöker göra sig ett hederligt leverne på att "hitta" telefoner. 🙁


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Du behöver inte en dyr mobiltelefon för det; vilken mobiltelefon som helst som är igång och är ansluten till mobilnätet kan spåras för att man bättre ska kunna besvara nödsamtal.

Fördelen för den som har en dyr telefon är att du själv kan göra det via tillverkarens hemsida.

ingen spårar en rutten telefon. om jag hade tappt bort min mobil för 5 år sen hade jag inte gått till polisen och sagt spåra min telefon, den är försvunnen. sen tror jag inte heller idag att polisen prioriterar borttappna telefoner. är man så dum i huvudet att man tappar bort en telefon för massa pengar får man skylla sig själv

Gentlernen:

Fördelen för den som har en dyr telefon är att du själv kan göra det via tillverkarens hemsida.

där har vi det sjuka storebror samhället vi lever i

Gentlernen:

nte lätt för en stackare som bara försöker göra sig ett hederligt leverne på att "hitta" telefoner. 🙁

jag har aldrig hittat en telefon. sen tycker jag att om man hittar nåt så har man all rätt att ta det. folk som tappar bort grejer får skylla sig själv


   
SvaraCitera

patrick bateman:

sen tycker jag att om man hittar nåt så har man all rätt att ta det. folk som tappar bort grejer får skylla sig själv

Typiskt Real-fans... 😉

OnT: håller inte alls med dig. Rätt är rätt och fel är fel (enligt lagboken), svårare än så är det inte.


   
SvaraCitera