Aviseringar
Rensa alla

behöver alla tips jag kan få, tjejen vill ha en "paus" efter abort..


Ämnesstartare

ja jag svarade på sms:et. jag skrev:
mysigt 🙂 tänker på dej med

jag ringde upp henne på kvällen men då svarade hon inte (hon var och jobbade).
ringde henne kvällen efter, men då svarade hon inte heller.

har en användare på ett annat forum, och där ser jag att hon var inne och kollade igår, och idag.


   
SvaraCitera

vixon:

jag tänker skicka detta till henne som en "avskedspresent" och säga att jag ger upp om hon inte tar något beslut snart, inom 1-2veckor.

Varför tänker du inte vänta på henne? Om du vill ha tillbaka henne är det nog ingen bra idé att sätta press på henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte hur länge man ska vänta? jag vill ju ha ett besked.
Nu går jag mer och väntar på en dom känns det som.


   
SvaraCitera

Usch, jobbig situation det här. [sad]
Förstår hur du känner, din frusturation och din rädsla över att förlora henne. Men du måste också inse att en abort förändrar, hon mår säkert dåligt på grund av att det är en enorm psykisk press man genomgår. Både kroppen och psyket säger emot. Så, det bästa du kan göra, både för dig själv och henne, är att vara ett stöd för henne. Var där du är, ställ upp när hon kontaktar dig, sätt ingen pres på henne, ge henne din present skriv gulliga sms och visa att du finns där. Mer kan du inte göra!

Sätt inte för mycket press på henne, om hurvida ert förhållande ser ut. Det kommer bara bli skit, tro mig, och kommer inte gynna er.

Hoppas det går bra för er![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja jag har aldrig suttit i en sån här sits förut.
Jag ställer upp när hon kontaktar mig, men jag håller inte på att ringa henne hela tiden.
presenten vill jag gärna vänta ett tag med, tills hon har fått en del tid för sig själv.


   
SvaraCitera

hör av dig smått, visa att du bryr dig. men låt henne själv ta initiativ till att prata/ses. Att skicka ett sms gör nog ingenting, men kläng inte på henne. visa att du finns.. det skulle jag vilja iaf[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, men problemet är att, jag har aldrig skickat sms till henne innan, då jag anser att det är bättre att ringa.
nu det sista har jag skickat lite sms då det känns mer lugnande än att ringa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte haft någon kontakt med henne på 4 dagar nu, det känns som att det har gått 5 veckor..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vixon:

Jag vet inte hur länge man ska vänta? jag vill ju ha ett besked.
Nu går jag mer och väntar på en dom känns det som.

Om du älskar henne så himla mycket får du vara beredd att vänta lite längre är två veckor. Herregud!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej.. ja jag vet faktiskt inte, jag har ju aldrig varit i en sån här sits förr.. jag kan vänta i 4 månader, bara jag får tillbaka min älskling


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vixon:

Jag tror jag låter henne vara för sej själv, och låter henne kontakta mej när hon känner för det, jag vet att hon har det svårt nu efter aborten och så, så det kanske är bättre att hon får tid att vara fri ett tag.
eller vad tror ni?

Det tror jag du gör rätt i. Umgås, prata etc på hennes villkor. Fortsätter det alltför länge så får ni prata igenom det.

Hon kanske förknippar aborten med dig och det är kanske därför hon behöver ta lite avstånd. Sedan är det ju också en väldigt stor grej att ha gått igenom vilket nog kräver lite arbete.


   
SvaraCitera

vixon:

Vi har inte bråkat eller haft några som helst konflikter under tiden vi har varit ihop.

Man ska ha konflikter! Man ska tjafsa! Man ska gräla!
Dock märkte jag att det stod två och en halv månad, och inte år, som jag läste.

Men budskapet står fortfarande kvar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja jag vet att smågräl ska förekomma, men allt brukar vara bra den första tiden


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera