Aviseringar
Rensa alla

Behöver du hjälp med att komma ut?


Ämnesstartare

Behöver du hjälp med att komma ut ur garderoben? (tips och så vidare)

Jag har gått igenom en del för att kunna fixa det. Idag mår jag betydligt bättre än jag gjorde innan. Jag har bland annat tagit steget och berättat för min heterokompis att jag är kär i honom. Han och jag har tidigare under ett år bråkat om hans tjej, som jag tycker om mycket - fast som vän. Det han trodde visade sig vara på ett helt annat sätt.

maila morksida@gmail.com ifall ni vill prata. Jag vet att det finns ungdomar här på forumet som håller detta inne. För sig själva. Snälla gör inte det. Prata av er. Jag finns h är!

Jag vet vad jag pratar om och hoppas att jag genom att berätta mitt, kan hjälpa andra.

Dra iväg e-post och berätta om dig så ska jag vara så hjälpsam som jag bara kan!

kram på er alla där ute!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Bloggen www.metrobloggen.se/morksida finns också.


   
SvaraCitera

är du säker på detta? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är klart jag är säker!


   
SvaraCitera

okej då ska du ta och göra det här...

vet du några bra tips på hur man kan förbättra sitt självförtroende?
och bli av med blygheten? om det går [sad]

kille20:

Det är klart jag är säker!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

vet du några bra tips på hur man kan förbättra sitt självförtroende?
och bli av med blygheten? om det går [sad]

Skriv till morksida@gmail.com och berätta om dig själv. Lättare för mig att hjälpa utifrån att ha läst om vem du är och lite så än att bara kasta ett kort svar.

Men med självförtroendet i sig, finns många som har ett dåligt självförtroende. Viktigt att nämna i detta sammanhang är också självkänslan. Många tror att självförtroende och självkänsla är samma sak. Svar nej.

Självförtroende i sig kan t ex vara saker du gör, handlar om just handlandet i vardagen. Det kan vara att du känner att du är bra på ett specifikt område och så vidare.

Självkänsla är hur du ser dig själv som människa. Min självkänsla var så låg en dag att jag funderade på att skada mig själv. Idag finns inte den tanken överhuvudtaget och kommer aldrig komma.

Men i ditt fall, vad är det som gör att du har dåligt självförtroende? Jag hör ofta människor som pratar om och förväxlar detta med "jag ser mig i spegeln, är inte nöjd" och "vågar inte" göra saker.

Blygheten kan man inte få iväg hur fort som helst, utan det handlar om att arbeta med sig själv. Upptäcka sidor hos sig själv.

I v ilka sammanhang känner du dig blyg? Fundera på vad det är som gör dig blyg, för att vara blyg i vissa sammanhang är bara gulligt:). Pratar vi om någon du träffar och visar tecken på att vara just blyg, oftast så märker personen att du ÄR blyg, och det är inget dåligt med det.

Jag själv är väldigt frammåt! Energispruta och gillar att prata / lér mycket om det är någon jag lite intresse för.

Men som sagt, det kan vara jobbigt att vara den i "bakgrunden" som inte "vågar" vara personen som är frammåt. Men det gäller att vakna upp varje dag och säga till sig själv: gud vad bra jag är! Jag är snygg och söt! Jag är positiv och har energi! Och varje gång man lägger sig tänker man samma sak: Vad bra jag är!

Peppa dig själv!:) kram


   
SvaraCitera

Fail.


   
SvaraCitera

kille20:

Behöver du hjälp med att komma ut ur garderoben?

Nej men ibland ur lägenheten och få arslet ur vagnen. Har du några tips?


   
SvaraCitera

kille20:

"vågar inte" göra saker

det är just dessa saker som jag känner att jag har svårt med..
ibland kan jag ha svårt att prata framför folk.. vågar inte ta det extra klivet som gör att sakerna går till nästa nivå.

kille20:

någon du träffar och visar tecken på att vara just blyg

jaa det är just då som jag är som mest blyg.. jag kan knappast prata med personen utan mumlar massa ord som gör att personen inte förstår det jag säger [sad]. detta händer naturligtvis inte alltid.. händer då bara när jag pratar med någon snygg tjej lr nåt [cute]

kille20:

Jag själv är väldigt frammåt

det där är något som jag tror är bra att vara. eftersom det hjälper till mycket och jag tror din omgivning mår bra utav det [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läs bloggen och kommentera vad ni tycker på just bloggen:

Bloggen www.metrobloggen.se/morksida


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera