Aviseringar
Rensa alla

Behöver en ny mobil


Ämnesstartare

Jag gjorde en liknande tråd förut, men bestämde mig för att vänta tills min nuvarande mobil skulle gå sönder först. Nu har ena högtalaren gått sönder så jag kan bara höra folk om jag sätter på högtalar funktionen vilket är väldigt jobbigt. Jag tänkte att jag lika gärna kunde göra en ny tråd eftersom det har kommit ut en massa nya mobiler nu.

Jag vill ha en telefon med touchscreen och Wi-Fi, det är det ända jag känner att jag måste ha.
Jag kommer nog inte använda den så mycket som en media spelare eftersom jag redan har en iPod, utan mer att surfa och chatta med. Vad kan ni föreslå?

Jag är inte så jätte förtjust i apple men om ni nu tycker att iPhone är så mycket bättre än allt annat så får ni kommer med en jävligt bra motivation till varför det är så om jag ska överväga att köpa en.


   
Citera

Speltidning:

touchscreen och Wi-Fi,

Nokia 5800 ??

Speltidning:

Jag kommer nog inte använda den så mycket som en media spelare eftersom jag redan har en iPod, utan mer att surfa och chatta med. Vad kan ni föreslå?

Den är dock mediaspelare men man behöver inte använda dem 8gb till musik om man inte vill :p finns en hel del apps till den 🙂

Jag tycker att den är enkel att surfa på etc. Chatta vet jag inte, varför vill man chatta på mobilen? :S
fast om du menar msn över mobilen så vet jag inte hu det funkar med N5800 dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Nokia 5800 ??

Ok ska kolla upp den.

Crypto:

fast om du menar msn över mobilen så vet jag inte hu det funkar med N5800 dock.

Ja, tänkte på msn/skype

Crypto:

Jag tycker att den är enkel att surfa på etc. Chatta vet jag inte, varför vill man chatta på mobilen? :S

Är det svårt att skriva på den? Råkar man komma åt fel bokstäver ofta? Stör mig väldigt mycket på det på vissa mobiler med touchscreen.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Är det svårt att skriva på den? Råkar man komma åt fel bokstäver ofta? Stör mig väldigt mycket på det på vissa mobiler med touchscreen.

Det finns olika sätt att skriva på, antingen ett helt tangentbord, ett mindre ett där du med pennan skriver bokstaven (då behöver du dock skriva bra) och det kommer (dock jobbigt) eller det som jag har, vanligt med T9 (ganska så stora tangenter då).

Kolla videos på YT (youtube) efter den så får du se 🙂

men visst, råkar man snudda en annan tangent när man skriver kommer en ny bokstav men det är ju ditt eget fel då ;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

men visst, råkar man snudda en annan tangent när man skriver kommer en ny bokstav men det är ju ditt eget fel då ;D

Jo det förstås men vissa mobiler har väldigt små touchkeyboards.

Crypto:

Kolla videos på YT (youtube) efter den så får du se 🙂

Bra idé, ska göra det.


   
SvaraCitera

Nokia 3310, konsumtionsslyna.


   
SvaraCitera

Crypto:

Nokia 5800 ??

inte sådär jättefantastisk att skriva snabbt på, dock. någon med inbyggt tangentbord vore förmodligen bättre, har inte n97 det? om man ska hålla sig till nokia. eller x6, som verkar rätt awesome, och iallafall har en bättre skärm. inte för att den på 5800 är dålig eller något, men jag tänker mig att det skulle gå snabbare att skriva saker på en skärm som svarar lite bättre. saknar ju visserligen fortfarande riktigt tangentbord.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

inte sådär jättefantastisk att skriva snabbt på, dock

Den började sega efter en månad så så snabb är den inte, men alla skriver inte snabbt heller 🙂

Inbyggt tangentbord har jag inte testat och T9 på skärmen funkar utmärkt för mig iaf.


   
SvaraCitera

Crypto:

Den började sega efter en månad så så snabb är den inte, men alla skriver inte snabbt heller 🙂

jag har inga direkta problem med min, eller ja, förutom att den börjat bugga och ha sig, men det tror jag är ett problem med just mitt ex, så det ska bytas ut. annars tycker jag att den är snabb så det räcker.

Crypto:

Inbyggt tangentbord har jag inte testat och T9 på skärmen funkar utmärkt för mig iaf.

jag kör med fullskärmstangentbordet, förutom i spotify, där det inte fungerar. skitliv. men iallafall, jag skrev dubbelt så snabbt med t9 på en 3310 som på 5800s tangentbord.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

jag skrev dubbelt så snabbt med t9 på en 3310 som på 5800s tangentbord.

Jo jag skrev ruskigt snabbt på min SE W810i 😛 men om man har en mobil i 3år som jag hade den så lär man sig snabbt att skriva snabbt.
Jag tror att du och jag kommer skriva snabbare på N5800 när fingrarna är mer vana vid touch 🙂 går ändå ganska så fort för mig men har ju gått snabbare men äldre mobiler såklart.


   
SvaraCitera

Crypto:

Jag tror att du och jag kommer skriva snabbare på N5800 när fingrarna är mer vana vid touch 🙂 går ändå ganska så fort för mig men har ju gått snabbare men äldre mobiler såklart.

fast jag har ändå ägt den i ett år eller så nu. visst, jag skriver mycket snabbare nu, men om jag ändå skrev snabbare på 3310 så känns det ovidkommande.

fast 3310 hade inte lika awesome spel, så det kompenserar.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

fast jag har ändå ägt den i ett år eller så nu. visst, jag skriver mycket snabbare nu, men om jag ändå skrev snabbare på 3310 så känns det ovidkommande.

Hmm okej. Det viktigaste är väl att man kan skriva och skicka iväg iaf 🙂

Leijonsparf:

fast 3310 hade inte lika awesome spel, så det kompenserar.

Fast jag saknar snake ändå....
Har installerat några gratis spel på 5800 men de suger oftast :p tog mig t.ex tusen år (och att en kompis testade min mobil) att fatta hur man spelar bilspelet som fanns installerat 😛


   
SvaraCitera

Crypto:

Fast jag saknar snake ändå....

ja. snake var awesome. men det skulle nog inte göra sig lika bra på en mobil utan knappar.

Crypto:

Har installerat några gratis spel på 5800 men de suger oftast :p tog mig t.ex tusen år (och att en kompis testade min mobil) att fatta hur man spelar bilspelet som fanns installerat 😛

armageddon squadron. finns gratis på ovi store, det är helt awesome. fast det tar ett tag att vänja sig vid kontrollerna. och ett par banor är helt helvetiskt svåra.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

armageddon squadron

snake skulle nog inte göra sig så bra på touch nej 🙂

googlade armageddon, verkade inte så bra [blush]
får se vilket spel jag laddar ner till mobilen nästa gång jag har gratis Wi-Fi 🙂


   
SvaraCitera