Aviseringar
Rensa alla

behöver få veta... :/


Jag har en syster som har en ätstörning och jag vet inte hur jag ska göra! Hur uppmuntrar man någon, så hon inte känner att jag pressar i henne massa mat, för om man säger att hon ska äta hela tiden så är det ju såklart att hon inte gör det hon är väldigt envis...
Eller ska jag bara låta det vara och hoppas att det går över av sig självt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag känner också så... allt har blivit värre nu, jag vet inte längre vad jag ska göra.. jag var bra i någon vecka efter sjukhuset.. nu spyr jag up ALLT jag äter och dricker igen.. om jag dricker ett glas vatten så kommer de upp igen.. annars får jag verkligen panik.. jag äter medicin för min ångest nu men de hjälper inte mycket, jag har inte berättat för ngn i familjen att det har blivit värre igen.. jag kommer inte klara av att göra det heller... jag känner också så att om jag är underviktig så vet jag att jag inte är tjock.. helvete med detta.. idag åkte jag och red på min häst, jag trodde ja skulle gå av på mitten för det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag känner också så... allt har blivit värre nu, jag vet inte längre vad jag ska göra.. jag var bra i någon vecka efter sjukhuset.. nu spyr jag up ALLT jag äter och dricker igen.. om jag dricker ett glas vatten så kommer de upp igen.. annars får jag verkligen panik.. jag äter medicin för min ångest nu men de hjälper inte mycket, jag har inte berättat för ngn i familjen att det har blivit värre igen.. jag kommer inte klara av att göra det heller... jag känner också så att om jag är underviktig så vet jag att jag inte är tjock.. helvete med detta.. idag åkte jag och red på min häst, jag trodde ja skulle gå av på mitten för det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag känner också så... allt har blivit värre nu, jag vet inte längre vad jag ska göra.. jag var bra i någon vecka efter sjukhuset.. nu spyr jag up ALLT jag äter och dricker igen.. om jag dricker ett glas vatten så kommer de upp igen.. annars får jag verkligen panik.. jag äter medicin för min ångest nu men de hjälper inte mycket, jag har inte berättat för ngn i familjen att det har blivit värre igen.. jag kommer inte klara av att göra det heller... jag känner också så att om jag är underviktig så vet jag att jag inte är tjock.. helvete med detta.. idag åkte jag och red på min häst, jag trodde ja skulle gå av på mitten för det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

råkade bli samma inlägg flera ggr på nå konstigt vis..


   
SvaraCitera

Du måste sluta kräkas och äta mer, ät iaf frukost!
Jag vill gå ner 10kg, enda problemet är att min mamma märker något såfort man går ner nåt kg..eller inte äter typ någonting!
Förra gången så sa hon hela tiden, har du gått ner i vikt? DU bantar inte va? Du ser smalare ut..
Jag förnekade såklart allt men jag hade väl gått ner några kilon från de där 43 ( var 157cm lång )..

( jag väger några kilo mer nu, därför ska 10 kg BORT!!! )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja men jag kan inte hantera dessa problem.. jag bara kräks.. jag har gått ner över 10 kilo nu jag också på två månader och jag vill gå ner mer, även fat jag legat på sjukhus och har tät kontakt med bup så vet jag att jag vill ner i vikt för att jag är hellre underviktig för då är ja medveten om att ja inte är tjock... mamma säger precis lika till mig och sånt om ja ser smalare ut.. jag kräks jätte mycket efter VARJE måltid jag äter.... jag går och spyr direkt..

kommer jag gå ner i vikt av det eller vad kommer hända? för allt jag äter och sånt de spyr jag upp direkt, jag känner mig inte hungrig igen efter jag kräkts men jag borde ju ha tömmt magen? eftesom jag verkligen trycker och stoppar fingrarna i halsen och sånt enda tills jag inte kan spy mera, går jag ner i vikt för att jag gör så här?


   
SvaraCitera

hade också sådär ett tag, det resulterade till både bup och UM. sedan sa de att jag var underviktig och att om jag inte slutade skulle jag hamna på sjukhus.. jag tog tydligen till mig det där och nu är jag normalviktig.

fast, jag börjar få tillbaka mitt behov av kontroll.
men men.. vad gör man?


   
SvaraCitera

Kroppen ställer om sig när man svälter, förbränningen sänks till ett minimum..Bättre om du äter och tränar än spyr för det förstör kroppen och tänderna!
Jag äter lite, och tränar styrka,motion och sånt, men spyr inte!

Hoppas du blir bättre![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag klarar bara inte av att gå runt och känna att jag har ätit och har kvar det i magen.... jag får panik och sån hemsk ångest, det sätter sig som en spärr och om jag inte spyr så vet inte jag vad som skulle hända... en gån började jag bara skaka och blev helt o kontaktbar... om jag inte kräks så bryter jag ihop.. :'(


   
SvaraCitera

Det är bättre att äta lite 3 ggr om dagen istället för inget! För då kommer du gå upp i vikt när du börjar äta.. Du kan ju äta åtminstone lite och motionera och träna , som jag [bigsmile]


   
SvaraCitera