Aviseringar
Rensa alla

Behöver hitta lägenhet så fort så möjligt !!


Ämnesstartare

Hej.
Det är som så att jag är en 16 årig kille som precis ska börja gymnasiet. Min mamma skylde sig med min biologiska pappa redan när jag var tre år, sedan bodde jag själv med henne, tills hon gifte sig en gång till, och vi flyttade till Sverige. Nu har min mamma skylt sig igen eftersom mannen bara var ute efter hennes pengar. Min mamma har bestämt sig att flytta tillbaks till sitt hemland, och jag kan inte flytta med henne eftersom jag inte kan språket tillräckligt för att studera där. Jag har suttit och letat efter en lägenhet att hyra, men jag har inte hittat någonting! Socialen ville inte heller hjälpa mig med att hitta bostad. Min mamma har god ekonomi så jag kan betala upp till 8000 kr i Hyra om det nu behövs. Just nu bor jag hos en bekant, så jag behöver verkligen hitta någonstans att bo. Så jag undrar om ni skulle kunna tips mig om hur jag kan hitta en lägenhet ?

+ är 16 år


   
Citera

armmul2:

Nu har min mamma skylt sig igen

[bigsmile][bigsmile][bigsmile]

du kan ju spana in http://www.hyresratten.se/ den verkar ha bra länkar till ett antal hyresvärdar runt om i landet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Taack! ska kika på sidan .


   
SvaraCitera

Har för mig att 16-åringar inte får hyra hur som helst, det skulle la vara svarta bostäder dårå. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaa men min mamma kan komma och skriva på.


   
SvaraCitera

armmul2:

Så jag undrar om ni skulle kunna tips mig om hur jag kan hitta en lägenhet ?

Kontakta lokala hyresbolag är väl det bästa. Men du måste ha mammas tillstånd och hjälp för att det ska gå hela vägen.


   
SvaraCitera

Det är socialens skyldighet att gå in om en mamma lämnar sin omyndiga unge vind för våg


   
SvaraCitera

isola:

Det är socialens skyldighet att gå in om en mamma lämnar sin omyndiga unge vind för våg

du är så jävla dömande om alla hela tiden!


   
SvaraCitera

mopsen:

du är så jävla dömande om alla hela tiden!

Fast det är ju det hon gör om du läser texten. Visserligen är hon ju beredd att betala en hyra, men vilken ansvarsfull förälder flyttar och lämnar sitt ickevuxna barn?[crazy]


   
SvaraCitera

mopsen:

du är så jävla dömande om alla hela tiden!

+1


   
SvaraCitera

isola:

n. Visserligen är hon ju beredd att betala en hyra, men vilken ansvarsfull förälder flyttar och lämnar sitt ickevuxna barn?

en text som inte har syfte att förklara dynamiken inom familjen kan varken bestryka eller förkasta det du hävdar, hur vet du att det inte är fler variabler i situationen? må så vara att inte ens TS vet om detta.

och ja, hon betalar åtminstone. och jag kan säga av erfarenhet att det är en pina att sitta och lyssna på någon som på extremt svaga bevis hävdar att ens bra förälder skiter i en.


   
SvaraCitera

isola:

Fast det är ju det hon gör om du läser texten. Visserligen är hon ju beredd att betala en hyra, men vilken ansvarsfull förälder flyttar och lämnar sitt ickevuxna barn?

Ärligt isola, jag förstår inte hur du kan se det så som du gör?!! Man kan vara mogen som 16 åring, du har en väldigt konstig människosyn enligt mitt tycke. Det är faktiskt provocerande att läsa. Hur fick du den här uppfattningen?


   
SvaraCitera

kulturmarxisten:

?!! Man kan vara mogen som 16 åring, du har en väldigt konstig människosyn enligt mitt tycke. Det är faktiskt provocerande att läsa. Hur fick du den här uppfattningen?

Man kan vara hur mogen som helst som elvaåring, men man är fortfarande ett barn och har inte samma rättigheter eller kunskaper som en vuxen. Har man barn så ska man sätta dem i främsta rummet - vilket är rätt självklart för de flesta föräldrar.


   
SvaraCitera

isola:

Man kan vara hur mogen som helst som elvaåring, men man är fortfarande ett barn och har inte samma rättigheter eller kunskaper som en vuxen. Har man barn så ska man sätta dem i främsta rummet - vilket är rätt självklart för de flesta föräldrar.

HUR TÄNKER DU!? Tänker du juridiskt? Eller tänker du på vad som i praktiken fungerar? Det är inte nödvändig vis samma sak nämligen!!!


   
SvaraCitera

Gör jag rätt när jag tolkar att du inte är född i Sverige? I sådana fall bör du nog också kontakta migrationsverket för uppehållstillstånd.


   
SvaraCitera