Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp.


Ämnesstartare

j0hannaa:

ja kanske borde göra det:(

gör det direkt, jag lovar att du kommer att få hjälp.


   
SvaraCitera

j0hannaa:

ja kanske borde göra det:(

Låter lite väl drastiskt eller?
Alla har väl sina upp och nedgångar i livet och inte lägger man in sig på närmsta psyke?

Du har kommit bort dig lite och behöver bara komma på rätt väg. Du är dessutom ung och har mycket att uppleva osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har kommit bort dig lite och behöver bara komma på rätt väg. Du är dessutom ung och har mycket att uppleva osv.

ja men tror inte att jag kommer att kunna komma på rätt väg själv.. jag behöver hjälp, någon som kan få mig att tänka annorlunda typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj glömde att citera:P

FreeWay89:

Du har kommit bort dig lite och behöver bara komma på rätt väg. Du är dessutom ung och har mycket att uppleva osv.

ja men tror inte att jag kommer att kunna komma på rätt väg själv.. jag behöver hjälp, någon som kan få mig att tänka annorlunda typ.


   
SvaraCitera

j0hannaa:

ja men tror inte att jag kommer att kunna komma på rätt väg själv.. jag behöver hjälp, någon som kan få mig att tänka annorlunda typ.

Asså tycker du verkligen det är så illa så visst kan du väl söka dig till någon sådan behandling.

Jag vet dock inte hur illa ditt fall är, men oftast behöver man bara prata med någon. Kan vara en kompis eller förälder eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Jag vet dock inte hur illa ditt fall är, men oftast behöver man bara prata med någon. Kan vara en kompis eller förälder eller något.

tro mig jag försöker.. jag har ingen kompis att prata med men har pratat jättemycket med min mamma, så mycket att hon säger att jag inte ska prata med henne mer för att jag gör så att hon också mår skitdåligt. men vadå behandling?:P


   
SvaraCitera

j0hannaa:

så mycket att hon säger att jag inte ska prata med henne mer för att jag gör så att hon också mår skitdåligt.

Vad är det för en morsa da? [shake]
Hon får la lyssna på sin dotter oavsätt vad det kostar?

j0hannaa:

men vadå behandling?:P

Jag vet inte vad de gör. Har aldrig tagit mig till sånna där folk när jag känt mig nere. Har alltid tagit mig ur det själv.
Men de gör la någon utvärdering och funderar väl kring olika ''behandlingar''. Typ terapi eller medicinering beroende på hur allvarligt det är vi pratar om.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Du är dessutom ung och har mycket att uppleva osv.

Jo, att börja jobba resten av livet : / ///

j0hannaa:

Alla säger att jag borde börja med någon idrott men grejen är att det finns absolut ingenting jag är intresserad utav.

Alla har på ett eller annat vis intressen, fastän de för vissa inte kan kategoriseras lika tydligt. Isåfall strunta i hela intresse-kategoriseringen och ägna tiden åt glädjeämnen istället. Intressen bottnar i slutändan i att må bra. Alla har inte specifika intressen som fotboll, sy kläder eller hårdrock, utan kanske bara gillar att göra nya saker eller avnjuta belgisk choklad framför en rulle... vad vet jag [rolleyes]

Det gör nog åtminstone en odräglig tillvaro till mindre odräglig, förbättring är fortfarande förbättring. Mer än så är svårt att göra ensam. Det är ju inte heller helt omöjligt att skapa intressen heller, har faktiskt lyckats göra det själv flera gånger.


   
SvaraCitera

sylar:

Jo, att börja jobba resten av livet

Vadå man behöver väl en inkomst plus något att göra?


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Vadå man behöver väl en inkomst plus något att göra?

Precis, därav så måste man joppa. Ja, man har surely något att göra när man jobbar jämt.


   
SvaraCitera

j0hannaa:

någon som vet bästa sättet att få hjälp?

Du pratar om det, så det räknas väl som en bra start[y]


   
SvaraCitera

Det dar med vannerna och sjalvfortroendet kan kanske fixa varandra lite. Ga och hang i en fotobutik litegrann? Speciellt nu pa sommaren finns det ju sakert lite yngre manniskor som sommarjobbar dar inne. Borja prata om nagot, de ar sakert lika intresserade av foto som du. Eller leta up en relevant kurs att ga? Det later som att du behover omge dig med lite nya manniskor!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

galaxydazzle:

Eller leta up en relevant kurs att ga? Det later som att du behover omge dig med lite nya manniskor!

Tack för tipset:) ska kanske ta tag i mitt fotointresse och börja på någon kurs eftersom det är det jag tycker är kul. Jag vill verkligen träffa nya männiksor har försökt, bytte skola för att träffa nya kompisar och fick 2 st men sedan flyttade den ena och den andra fick gå om en klass så jag är ensam igen och vet inte vad jag ska göra så funderar på att byta igen fast då måste jag gå om 1an 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Intressen bottnar i slutändan i att må bra.

jag vet att det är viktigt att ha intressen.. och att det skulle hjälpa mycket. Jag skulle göra något jag tyckte var kul träffa nya vänner osv.. men jag bara undrar är det att hitta ett intresse som allt handlar om? Finns det inget annat man kan göra för att må bra än att hitta ett intresse? kan man inte göra förbättring utan att ha ett intresse?

hoppas jag inte missförstod dig nu, men förstod inte riktigt hur du menade:P


   
SvaraCitera

j0hannaa:

ska kanske ta tag i mitt fotointresse och börja på någon kurs eftersom det är det jag tycker är kul.

Starta en blogg eller fotodagbok av nagot slag sa far ju inte bara intresset utrymme men du far lite struktur ocksa, kan se dig sjalv utvecklas och kan se veckorna forvandlas till nagonting annat an ensamhet. Om du gar en kurs (fotorelaterad, eller kanske bredda lite och ga en photoshopkurs eller nagonting helt annat) kan du hitta kompisar i helt nya miljoer. I skolan har du sakert redan definierat dig sjalv, och nar du kliver in genom porten kliver du sakert in i den roll du gett dig sjalv och ditt daliga sjalvfortroende. Med nya manniskor omkring sig ar det lattare att lyssna pa sig sjalv och skapa sig sjalv pa ett satt man kanner sig mer bekvam med. Tjejerna och killarna pa den har kursen har ju antagligen ingen aning om vem du ar och du kan starta helt pa nytt. Hoppas det loser sig!


   
SvaraCitera