Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp.


Ämnesstartare

Okej, nu är det såhär att för ca 2 veckor sedan åt jag upp några chokladkakor som min plastbror hade gömt undan under hans säng. Jag vet fan inte vad det tog åt mig när jag åt upp nästan alla. Problemet är nu: Han kommer hem från sin mamma om tre timmar och det finns bara TVÅ chokladkakor kvar! När jag började äta så var det flera stycken, säkert 10-12. Jag skäms så jävla mycket men det är ett beteende jag har som är svårt att få bort.

Jag snor godis och andra saker från mina föräldrar och bröder ibland också. Jag är hemsk. Vet fan inte alls vad jag ska göra. Mamma sa bara att det är bäst att be om ursäkt ansikte mot ansikte men jag vill inte börja storböla inför honom!

Jag har funderat på om jag kanske ska gå till konsum och köpa en bunt med typ Mars eller Marabou... men han kommer ju att märka att det inte är samma som fanns i påsen när han åkte iväg innan jullovet.

Jag vill ha hjälp/tips så ni får fan vara seriösa.

/ Ordinary


   
Citera
Ämnesstartare

Ordinary:

Jag är hemsk.

snarare sockerberoende


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är bäst att säga som det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg som det är eller köp nya. Eller både och.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du klemtoman eller vad?
Om inte så är det väl bara att säga att du lånat dom, och undra vad han vill ha? Om han inte är p12a kommer han inte bli sur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ordinary:

hjälp

Säg att du fick ett sug men inte orkade gå och handla så du knyckte hans men kommer ge honom nya nästa gång du handlar. [smile]


   
SvaraCitera

Alltså, det låter verkligen inte som en big deal. Herregud, bara säg att du blev sjukt sugen och munchade i dig hans godis och köp nytt åt honom. Chilla.


   
SvaraCitera

Lägg pengar och en snäll lapp under sängen bara [smile]


   
SvaraCitera

Bäst att bara erkänna o säga att du kan ersätta chokladkakorna liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Betala tillbaka med tjänster eller kapital


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ordinary:

Jag snor godis och andra saker från mina föräldrar och bröder ibland också.

Jag är absolut likadan eller jag var iaf! Kunde verkligen inte låta bli och var så sockerberoende förut var helt GALEN i allt sött. Så fort jag fick tillfälle så snotta jag lite från de haha. Du är inte hemskt för att du gör så, men det är kanske ett tecken på att du borde ändra dina matvanor. Försök att bli av med sötsuget! Det är svårt att hjälpa dig men du får helt enkelt försöka hitta ett sätt som passar dig när det gäller att få bort sötsuget, vissa dricker vatten, vissa äter nått äckligt eller vad som helst. Jag går på gi-metoden, om du inte vet vad det är så kolla upp på google typ. När man går på den metoden så försvinner söt suget snabbt och väldigt mycket. Med detta vill jag säga att för att du inte ska bli så sjukt söt sugen så måste du kanske ändra dina matvanor. Äter man rätt och ger det lite tid så lovar jag att man känner inte att man vill proppa i sig massa, asså det är inte ens gott. Sen tar det cirka 3 veckor att få bort söt suget kanske inte helt, men en bra bit av det!

Lycka till..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes:

Alltså, det låter verkligen inte som en big deal. Herregud,

Nej det kanske inte låter som det. Men för henne är det kanske hela världen? Visst om du bara menar väl, men vill bara säga dig en sak. När en människa kommer med ett problem så säg aldrig åt den "men vafan, det är väl inget" försök att sätta dig själv in och förstå istället. Hon hade inte skrivit här om det hade varit en sak hon "skakat av sig" hon skrev för en anledning, ok? 🙂

Har haft det precis som hon har det och man känner en sjukt stor ångest och dåligt samvete när man beter sig sådär.

Tack. Nu ska jag sluta va sur kärrig 😉


   
SvaraCitera

szara:

Nej det kanske inte låter som det. Men för henne är det kanske hela världen?

Isåfall behöver hon lite perspektiv, därav min kommentar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, läskigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ge pengar / köp exakt samma


   
SvaraCitera