Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp..


Ämnesstartare

Jag har varit tillsammans med min pojkvän nu i snart 9 månader. Det har varit jättebra mestadels, förrutom att han ljugit för mig om en del saker, mest smågrejer.
Men för ett par månader sedan så var han otrogen mot mig med en tjej, han låg inte med henne, men det var illa nog.
Jag har riktigt dåligt självförtroende, och det tär på mig.

Nyligen såg jag att han porrsurfar väldigt ofta. Och jag kände mig så jävla kränkt och dålig. Eftersom vi har sex väldigt ofta, varannan dag i genomsnitt. Vi ses nästan dygnet runt, sover över kanske 5/7 dagar i veckan.

Jag kom på honom med att porrsurfa tidigare i vårt förhållande, och gav honom därför nakenbilder på mig själv för det tyckte jag skulle kännas bättre. Dessutom har vi spelet in en egen film.
Men trots detta så väljer han porr framför det.
Vad anser ni om detta? Jag har pratat med honom, och han säger att han förstår. Men det känns ändå som om att han bara kommer fortsätta, men dölja det bättre för mig.
I sammanband med otroheten så känns det för jävligt.


   
Citera

Ålder?


   
SvaraCitera

cocolove:

Vad anser ni om detta?

Det är bra att du har pratat med honom om det, men tyvärr verkar det inte riktigt som att han förstår. Har du berättat för honom att du känner dig kränkt och att du får dåligt självförtroende? Om inte så bör du göra det. Om han är en riktigt bra pojkvän för dig så kommer han förstå och acceptera att sluta porrsurfa. Sedan måste du också tänka på att han har rätt att ha sitt eget privatliv och göra det han vill, men ni kanske kan mötas halva vägen på något sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fyller snart 19, min pojkvän 17.
Och trots min dåliga självbild känns det inte som att det vore jag som är problemet. Jag har killkompisar som jag vet tycker att jag är attraktiv, och jag får ofta höra det ifrån andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jodå, det är klart. Men jag förstår inte riktigt behovet utav porr, då han har material på mig, och på oss. Och vi har sex så ofta som möjligt. Jag förstår bara inte vart det brister.

Ensamma killar, eller i förhållanden där sexlivet kanske inte är bra eller frekvent, där kan jag förstå rollen med porr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och det är till och med så ofta att han både porrsurfar på datorn OCH sin mobil. Det är inte ofta han lämnar skärmen, då han sitter ensam hemma.

Misstänker nästan att han kollat på porr på toaletten eller så då vi umgåtts, till och med.


   
SvaraCitera

cocolove:

Ensamma killar, eller i förhållanden där sexlivet kanske inte är bra eller frekvent, där kan jag förstå rollen med porr.

Ska försöka att inte dra alla över en kam, men min erfarenhet av killar är att många av dem är ganska sexfixerade och ser porr som en spännande grej. Kanske är det så att din kille skulle vilja testa något som ni inte testat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi har experimenterat en väldigt massa, både gällande platser och ställningar. Och trots att vi varit tillsammans så länge så har vi fortfarande väldigt passionerat sex.

Jag frågade vad det var för slags filmer han kollat på, men han ville inte prata om det. Antagligen för att han skämdes och inte ville att jag skulle jämföra mig eller må sämre.


   
SvaraCitera

han gillar att ha något töntigt att titta på när han thaiar vad fan gör det diiig låt han va guuudddd!!!


   
SvaraCitera

Du verkar ta ganska mycket skada av ert förhållande. Är det värt det?

Det känns som att porr och sex med en riktig människa är ganska åtskilda.
Kanske fyller porren något behov som du inte kan (och han kanske inte ens vill att du ska) fylla. Det gör dig inte dålig.
Jag tycker att porr öht är ganska kass men i det här fallet måste det inte betyda att han på något sätt finner dig otillräckligt.

Vad sade han mer förutom att han förstår?


   
SvaraCitera

cocolove:

Jag frågade vad det var för slags filmer han kollat på, men han ville inte prata om det. Antagligen för att han skämdes och inte ville att jag skulle jämföra mig eller må sämre.

Okej men eftersom det här verkar bli ett stort problem i ert förhållande tycker jag det är ganska uppenbart att det krävs en förändring. Du ska inte behöva må dåligt på grund av det här. Säg till honom på skarpen att du vill ta ett ordentligt snack med honom. Kräv att få veta vad det är han kollar på och varför han gör det. Han kommer säkert tycka att det är generande, men för att det ska fungera i längden behöver ni kunna snacka om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han har ju sagt att han vid några tillfällen onanerat på toaletten hemma hos mig. Jag frågade om han var so osmaklig att han låste in sig och kollade på porr när han till och med var med mig.
Då blev svaret "nej, aldrig när jag är hos dig".

Jag köper inte direkt att han kollar på bilder på mig när han runkar instängd hemma hos mig, men är han hemma så kollar han på porr istället.. Låter bara som en ogenomtänkt lögn.


   
SvaraCitera

Det är rätt många som har behov av att också uttrycka sin sexualitet på egen hand, inte bara tillsammans med en partner. Att onanera är långt ifrån samma sak som att ha sex. Att han porrsurfar och onanerar betyder inte nödvändigtvis att han inte är tänd på dig eller missnöjd med ert sexliv, utan kanske just för att onanerandet i sig känns bra.

Personligen tycker jag att man har rätt till sin egen sexualitet men att man samtidigt måste komma överens med sin partner; så det är bra att du pratar med honom men jag tycker inte att du behöver se porren som en så stor grej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är ju inte grejen den att jag är upprörd över att han onanerar. Utan för att han väljer att onanera till andra nakna tjejer fastän han har material på mig.

Borde inte en rulle på sin egna nakna flickvän vara mer upphetsande än porr.


   
SvaraCitera

cocolove:

Utan för att han väljer att onanera till andra nakna tjejer fastän han har material på mig.

Så han får inte heller fantisera om andra tjejer heller när han onanerar? Problemet är just då att du vill att han ska binda sin sexualitet till dig, och det tycker inte jag är helt juste.

cocolove:

Borde inte en rulle på sin egna nakna flickvän vara mer upphetsande än porr.

Se ovanstående svar, han kanske vill leva ut sin sexualitet på något sätt som inte är kopplat till dig. Tycker det är själviskt att be honom att bara tända på dig, det funkar inte så.


   
SvaraCitera