Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp fort! Försenad mens


Ämnesstartare

Nu är det så här att jag ska till Italien om sex dagar. Skulle ha fått min mens förra veckan, men fick den aldrig. Vill gärna ha den innan jag åker, satt jag slipper ha den där. Den försenade mensen beror nog på att jag har levt på Nutrilett de senaste fem dagarna. Finns det någonting man kan äta/göra osv, för att sätta igåg mensen nu? Får panik snart!


   
Citera
Ämnesetiketter

Bantar du eller varför äter du Nutirlett?


   
SvaraCitera

tomfelton:

Finns det någonting man kan äta/göra osv, för att sätta igåg mensen nu? Får panik snart!

ät ordentligt, stressa inte och oroa dig inte.


   
SvaraCitera

Sluta oroa dig så mycket så kanske den kommer. Annars får du väl skjuta upp den istället om du måste.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Bantar du eller varför äter du Nutirlett?

Jo, jag bantar.. Tänkte köra en vecka innan vi åker 🙂

Och jag kan väl försöka sluta oroa mig, men jag vill verkligen inte ha den i Italien. Vill ju bada och ha kul, istället för att kolla på, typ. Gillar inte tamponger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

ät ordentligt, stressa inte och oroa dig inte.

Betyder det att jag måste sluta med nutrilett? Alltså, om jag får den så är ju det jättebra! Då bantar jag hellre någon annan gång. Ska försöka med det.
Tack för alla svar♥


   
SvaraCitera

tomfelton:

Betyder det att jag måste sluta med nutrilett?

ja!! Ät ordentligt. Kroppen reagerar annars, därav utebliven mens. Ett tecken på att din bantning är dålig för kroppen är att mensen inte vill komma.

tomfelton:

Då bantar jag hellre någon annan gång.

ja, men hitta ett nytt sätt, nutrilett eller andra måltidsersättare är inte en god bantningsmetod. Variera god kost med så lite kolhydrater som möjligt = sallad och kött, med träning.


   
SvaraCitera

tomfelton:

Vill gärna ha den innan jag åker, satt jag slipper ha den där.

Du kan ju stressa & oroa dig lite överdrivet så du får den veckan efter att du kommit hem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Variera god kost med så lite kolhydrater som möjligt = sallad och kött, med träning.

Ska försöka med det, men efter Italien då. Hahh, där kommer det väl bli bara kolhydrater - pizza, pasta 😉

Enfeeble:

Du kan ju stressa & oroa dig lite överdrivet så du får den veckan efter att du kommit hem?

Ja, om jag inte har fått den när vi åker dit, blir det nog inga problem och oroa sig över det. Kommer säkert tänka på det 24/7 ungefär..


   
SvaraCitera

tomfelton:

Kommer säkert tänka på det 24/7 ungefär..

Underbart, då behöver du inte oroa dig över att mensen blir ännu lite försenad.


   
SvaraCitera

Men tror du på riktigt att EN veckas nutrilettkur gör nån skillnad? [crazy]


   
SvaraCitera

För övrigt fuckade nutrilett upp min kropp, jag fick oregelbunden mens och när jag väl fick mens var den mkt kraftig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Men tror du på riktigt att EN veckas nutrilettkur gör nån skillnad?

Mer 9-10 dagar, och ja. Jag tycker det gör stor skillnad 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, just det. Jag har haft mensvärk i fyra dagar nu, utan mens?


   
SvaraCitera

Tycker du inte ska banta utan vara hälsosam istället. Ut och rör på dig, ät rätt och regelbundet. Då mår kroppen bra, överblivet späck försvinner samtidigt som du får muskler och konditionen förbättras= Snygg kropp, både på in och utsidan och en lyckligare du!


   
SvaraCitera