Aviseringar
Rensa alla

behöver hjälp från er som festar!!!!!!!!!!!!!!


yuuuy
Ämnesstartare

Hej! Ska på fest på lördag och jag hittar ingen langare som kan köpa ut alkohol till mig...Jag har bara en flaska med olika slags sprit i men det känns väldigt "billigt" och konstigt att ta med sig den. Därför tänkte jag dricka innan festen tillsammans med några av mina närmaste kompisar hemma hos mig o inte komma till festen med någon alkohol alls. Eller är det väldigt konstigt att inte komma med ngn alkohol? vad skulle ni tycka om någon på en fest inte kom med alkohol?

tacksam för ett snabbt svar!!!!


   
Citera

Detta är helt okej och väldigt vanligt förekommande. Grejen med Sverige är att vi har en alkoholkultur vilket är enda anledningen till att du ens känner press på dig att ta med något att dricka. Det är synd att det är så. Man kan ha det väldigt trevligt på fester utan alkohol och det är lite sorgligt att många känner att de måste ha alkohol enligt mig.


   
SvaraCitera

Vad spelar det för roll för spritsort du har med dig? Sprit som sprit, i princip. Men kom ihåg att inte dricka för mycket och kuka ur. Det är inte coolt att kuka ur.


   
SvaraCitera

Om jag hade haft en fest så hade jag fixat sprit och annat så att alla hade fått, om man vill ta med sig eget så är det okej med.


   
SvaraCitera