Aviseringar
Rensa alla

behöver hjälp med ätstöringen (svara väääldigt snabbt tack)


Ämnesstartare

Behöver verkligen hjälp nu. Jag har precis kommig ur min hetsätningsperiod och börjat med min svältperiod igen (droppa 5 kg väääldigt snabbt). Jag är nu inne på min 27 timme utan mat och vet att jag behöver äta någonting nu.

Har löst det tidigare med att jag äter precis innan jag somnar så jag inte kan börja hetsäta igen osv (mina hetsätningar triggas igång ut av bara vanliga måltider). Denna gång så sov jag 17 h ut av min fasta pga lite meds och nu är det minst 13 h kvar innan jag fysiskt möjligt kan somna (tog en conserta och kanske ritalin, kommer ej ihåg).

Min kropp är ej van vid att fasta mer är 24 h och vågar inte köra 40 h nu bara sådär. 
vad ska jag äta nu? är livrädd för maten och vågar inte äns gå i närheten ut av köket. Säg inte "sök hjälp" eller typ "bara ät" för det funkar inte så. Vad ska jag äta (har ca bara pasta hemma, kan dock gå och handlar för affären har öppet 24/7) och vad ska jag göra för att äns kunna gå in typ i köket. Bor hos en vän så kan inte typ fråga mina föräldrar eller liknande(så ni kan inte skicka polisen på mig igen :DDDDDD). Fuck mitt liv och mina ätstörningar.


   
Citera
reben

asså inte läst ditt inlägg ens men serri mannen, skaffa proffshjälp. ingen här kan göra nåt.


   
SvaraCitera

drick vatten, och när det känns bättre (?) prova med något litet, till exempel en frukt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

🙁 duu


   
SvaraCitera

Det går att bli av med ätstörningar. Första steget är att erkänna för dig själv att du har problem med ätandet, och sen bestämma dig för att du vill bli bra. Oftast behövs hjälp från någon som är van att hjälpa andra att bli fria från ätstörningar.

Det finns också ställen på internet där du kan chatta, mejla eller läsa för att få hjälp och stöd.

Källa: UMO bli av med ätstörningar


   
SvaraCitera

Det borde finnas någon mall för mods med grejer de ska skriva i sådana här trådar. MDAH länkade iofs bra länkar nu. 

Du vet nog att detta kommer leda till att du svimmar, får bristsjukdomar, tappar hår och tänder osv så du måste söka hjälp. Tar inte BUP dig på allvar så säg åt dem på skarpen och byt behandlare om det ej hjälper. En kortsiktig lösning är bananer, yoghurtar, nötter och dyl för att du inte ska ramla ihop. 


   
SvaraCitera
reben

ok ber om ursäkt för dumt inlägg inatt osv, för full.
men finns det inget alls du kan tänka dig att äta? tänker typ flytande saker så "känns det inte" ens som du äter ex nyponsoppa lr blåbärssoppa lr så? med skorpor kanske om du fixar det. 

köp något som inte kräver du går in i köket.

tycker dock fortf axelina att det du behöver är ordentlig hjälp. när du säger att bup inte tar dig på allvar när du hintar så kanske de helt enkelt inte förstår. finns det någon du känner som känner till din problematik som kan hjälpa dig att säga det rakt ut kanske? vet hur det känns, det är hemskt att behöva söka hjälp och det känns illa när folk runt omkring inte ser. men du vill väl inte hamna i en sjukhussäng innan du får jobba med dina problem 🙁 ta hand om dig.


   
SvaraCitera
Cobrak

Citerar det jag skrev innan: Vad du behöver är en kontaktperson som vill gräva i problem och få dig att inse att du är maktlös inför maten samt att du måste släppa kontrollen helt. Förstånd och acceptans är nyckeln till tillfrisknande.

Du får heller inte glömma att ätstörningar är just störningar vilket innebär att tillfrisknandet är en process genom livet. Trots allt är det ett beteende som spökar med din hjärna och det måste man jobba med.

Jag sänder dig massor med styrkekramar, ta hand om dig!


   
SvaraCitera