Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp med att fixa till min kärlek, Hjälp!!!


Ämnesstartare

Det är så här att jag har lite problem med att ta kontakt med en skit söt tjej, hon är varken blond elr fjortis utan söt som socker.

-Har inte pratat med tjejen överhuvudtaget, och jag känner inte henne, utan har bara sett henne i skolan.

-Innan alla hjärtansdag så skickade jag iväg en ros till henne anonymt, och senare på kvällen en 14/2 så skickade jag iväg ett sms till henne (till ett nummer hon skrivit är hennes, på en sida som heter fronter).

-Fick inget svar den första dagen och inte andra eller tredje. Men så på den fjärde dagen fick jag en leveransrapport (bekräftelse på att motagaren fått sms:et) på mitt första sms, så blev lite fundersam och bad min pollare ringa till "hennes" nummer samtidigt som jag skickade iväg ett tomt sms till henne. 20 min senare ringer det flera gånger från det numret och jag svarar inte för tror det är hennes pappa eller någon annan person, brukar normalt vara så att tjejer i den åldern (17år) är fast klistrade med sina mobiler. Så den teori jag har är att det inte längre är hennes nummer, så av den anledningen hon varken svarade på sms:en eller samtalen från min pollare.

Jag har kollat in henne i skolan men inte med värsta blicken utan bara lite mer än normalt[smile]. Men det konstiga är att jag har märkt att hon har kollat på mig, ungefär lika mycket som jag kollat på henne. Som om det vore så att hon viste om jag det var jag som skickade rosen till henne.
-Kanske bara är jag som tror att hon kollar på mig, fastän det igentligen är så att hon bara kollar åt mitt håll, vad tror ni?

Snart börjar sommarlovet och jag lär inte se henne under lovet så vill ta kontakt med henne innan det börjar, fast man skulle kunna säga att jag inte vågar det...
vad ska jag göra? Tycker inte ni det räcker för min del (att jag skickat rosen)? kollar hon på mig, eller drömmer jag bara ?

Killar vad skulle ni göra i samma situation?
Tjejer sätt er i hennes situation, och berätta vad ni skulle gjort skulle ni tagit kontakt om ni vetat vem som skickat rosen, elr skulle ni bara kolla på killen, elr kanske inte det änns?

Och sen är det så att jag snart ska flytta till samma område som hon(under sommaren), och det går bara en buss därifrån så tror att jag kommer se henne på bussen från och till skolan [bigsmile]

Uppskattar alla svar bara de är seriösa[smile]!!


   
Citera

maralg:

fronter

äru lundabo? äre jag som är bruden[blush]?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå besatt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dolittle:

Vadå besatt?

vad menar du?


   
SvaraCitera

säg att det var du som skickade rosen, eller nåt.
men ärligt talat verkar du ganska besatt, det finns en ganska stor risk att du skrämmer iväg henne, tro mej jag vet hur tjejer funkar. (dom flesta iallafall)
[wink]


   
SvaraCitera

Begriper inte hur man kan vara intresserad av en människa som man inte känner det minsta eller ens pratat med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

säg att det var du som skickade rosen, eller nåt. men ärligt talat verkar du ganska besatt, det finns en ganska stor risk att du skrämmer iväg henne, tro mej jag vet hur tjejer funkar. (dom flesta iallafall)

Är inte besatt, men tjejen är sjukt sött.
Men jag tror hon redan vet det, vore dock konstigt att komma 3 månade senare och tala om delt ler hur[wink]


   
SvaraCitera

maralg:

vore dock konstigt att komma 3 månade senare och tala om delt ler hur[wink]

då har du ju en anledning att ta kontakt med henne iallafall [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

då har du ju en anledning att ta kontakt med henne iallafall

smart tjej[bigsmile], men skulle du rekomendera ngt annat sätt att ta kontakt på?[crazy]


   
SvaraCitera

maralg:

skulle ni tagit kontakt om ni vetat vem som skickat rosen

jag skulle nog inte våga

Det är klart att det inte blir sämre av att du börjar prata med henne lite, . Det värsta som kan hända är att hon går därifrån

Du kan sätta dig bredvid henne på bussen[y]


   
SvaraCitera

maralg:

men skulle du rekomendera ngt annat sätt att ta kontakt på?[crazy]

nja, det är nog typ det bästa sättet, då har ni ju ett samtalsämne [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maralg:

så blev lite fundersam och bad min pollare ringa till "hennes" nummer samtidigt som jag skickade iväg ett tomt sms till henne

Jag förstod nästan allt förutom det där ovanstående...varför bad du honom att ringa henne samtidigt som du smsade?
ehh iaf så låter det lovande att hon kollade på dig då du gjorde samma sak, men du får försöka prata med henne efter skolan eller du kan sätta dig nära henne i matsalen då du börjar prata om henne med din polare så att hon hör det
det va bara ett förslag som ja gjorde en gång i mitt liv [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

nja, det är nog typ det bästa sättet, då har ni ju ett samtalsämne

men tror du hon kollar på mig? för det är faktiskt så att hon kan kolla upp vem som är ägaren till nummret som skicka smset, dvs mitt nummer och på så sätt få fram ett namn, sedan bara att kolla i skolkatalogen.


   
SvaraCitera

maralg:

det är faktiskt så att hon kan kolla upp vem som är ägaren till nummret som skicka smset, dvs mitt nummer och på så sätt få fram ett namn, sedan bara att kolla i skolkatalogen.

jag tror inte att hon är så angelägen att ta reda på vem det är [crazy] iallafall skulle jag aldrig orka lägga tid på sånt, killen får väl presentera sej om han är intresserad ffs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

livetskung:

Jag förstod nästan allt förutom det där ovanstående...varför bad du honom att ringa henne samtidigt som du smsade?

jag hade skickat iväg ca 3 sms till det nummret och om det var hennes nummrer så skulle hon tro att jag är besatt, så bad han ringa och sedans se om hon svara (men det gjorde hon inte). ananrs blir det överdrivet


   
SvaraCitera