Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp med en svenska uppgift!


Ämnesstartare

Hej, på svenskan ska vi skriva en saga. Ska helt enkelt vara en typisk saga med styvmammor, troll, drakar, prinsar osv. Den måste vara minst 1,5 sida och max 2,5. Har ni några bra sagor? Måste lämna in detta imorgon och har inga ideer alls. Hjälp haha 😛


   
Citera
Ämnesetiketter
Ngrswe

Carolinaaaa:
Hej, på svenskan ska vi skriva en saga. Ska helt enkelt vara en typisk saga med styvmammor, troll, drakar, prinsar osv. Den måste vara minst 1,5 sida och max 2,5. Har ni några bra sagor? Måste lämna in detta imorgon och har inga ideer alls. Hjälp haha 😛

Du kom ihåg det tidigt 😛  Det är 23:46


   
SvaraCitera

Det var en gång en drake vid namn Gottfrid. Gottfrid var inte som alla de andra drakarna, Gottfrid var mycket blyg......

Så nu kan du fortsätta på den

varsågod


   
SvaraCitera

Det var en gång för länge länge sedan i en liten liten by där det bodde en liten liten flicka som var så liten att när hennes styvmoder skulle ge henne en smäll  så flög hon 100 mil bort och det fanns och en stor stor drake som hette Albert Marcusson som gillade att äta små barn....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ngrswe:

Du kom ihåg det tidigt 😛  Det är 23:46

fick dock uppgiften i fredags och har haft fullt. Skitrolig e du :-)))


   
SvaraCitera

Carolinaaaa:

fick dock uppgiften i fredags och har haft fullt. Skitrolig e du :-)))

är du klar än? 


   
SvaraCitera

särskriv ej och det heter "svensk" och inte "svenska", hur orimligt det än är.


   
SvaraCitera

isola: särskriv ej och det heter "svensk" och inte "svenska", hur orimligt det än är.

Faktiskt så är både svensk och svenska godkända former nuförtiden.


   
SvaraCitera

N3794N:

Faktiskt så är både svensk och svenska godkända former nuförtiden.

det är väl dock svensk som föredras?


   
SvaraCitera

Min svensklärare förra måndagen när jag påpekade något jag ansåg en annan skriva fel: 

"så fort någon har sagt något ord så är det ett giltigt ord"

Fick en tankeställare och kom till insikt. Varför skulle någon få bestämma om vilka ord som är giltiga liksom? Så länge den som uttalar sig kan förklara dess innebörd så andra förstår. 


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

S3ON:
Min svensklärare förra måndagen när jag påpekade något jag ansåg en annan skriva fel: 

"så fort någon har sagt något ord så är det ett giltigt ord"

Fick en tankeställare och kom till insikt. Varför skulle någon få bestämma om vilka ord som är giltiga liksom? Så länge den som uttalar sig kan förklara dess innebörd så andra förstår. 

True shit fan.


   
SvaraCitera

isola:

det är väl dock svensk som föredras?

Vet inte. Tycker dock personligen svenskalärare/svenskauppgift etc låter helt efterblivet.


   
SvaraCitera

S3ON: Min svensklärare förra måndagen när jag påpekade något jag ansåg en annan skriva fel:

"så fort någon har sagt något ord så är det ett giltigt ord"

aw gulligt obs ej ironi


   
SvaraCitera