Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp med en tjej...


Ämnesstartare

Hej, situationen lyder följande: Jag har fallit för en tjej på mitt sommarjobb redan nu efter en vecka(två veckor kvar), dock är jag väldigt osäker om hon känner samma.

Hon skrattar åt mina skämt, och när våra blickar möts brukar de ofta resultera med leenden.
Jag har försökt prata med henne under arbetstillfällen, men vi båda är ganska blyga så samtalen blir ofta korta. Ofta i brist på samtalsämnen. Kom gärna med tips!

Vi delar även samma cykelväg hem, vilket oss lite tid tillsammans. Men blir även här korta samtal och tystnad.

Vi har inte pratat med varandra på facebook / sms än. Jag vill vara säkrare innan jag ber om telefonnummer. Jag funderar på att vänta tills vi har jobbat klart för att slippa en pinsam stämning på jobbet. Är det en bra idé?
Om jag skulle börja snacka med henne på facebook, hur skulle jag börja konversationen för de ska bli så lite pinsamt som möjligt?
Kom även gärna med tips på hur jag ska veta om hon gillar mig och hur jag ska ta mig tillväga för att få henne att göra de?

Kan även tillägga att jag inte är något ”straigh-forward” kille, så att gå rakt på sak är inget alternativ. Men vill samtidigt veta hur hon känner asap eftersom jag ska utomlands bara någon vecka efter jobbet tar slut.

Tack på förhand![smile]


   
Citera

Att bli vän på facebook är ju inte så farligt, det kan du börja med. Ett bra samtalsämne kan vara något som handlar om att du ska åka utomlands. Sedan kan du prata om vad du gillar, musik, sport och andra hobbys.


   
SvaraCitera

Att fråga efter en arbetskamrats Facebook är väl inte så konstigt? Eller alltså, åtminstone inte ifall man snackat lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

prata om jobbet? beroende vad ni jobbar med då såklart.


   
SvaraCitera

varför måste du börja med att prata med henne över internet/ telefon. fungarar inte muntlig kommunikation eller.

i vilket fall fråga henne bara om det, snart är det för sent


   
SvaraCitera

LimE:

Hon skrattar åt mina skämt,

😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plockar ogräs, vilket känns som ett ganska tråkigt samtalsämne.
Vill inte att det ska bli för "uppenbart" att gillar henne heller, nog därför jag inte addat henne på facebook. Men kanske är dags nu..


   
SvaraCitera

LimE:

Vill inte att det ska bli för "uppenbart" att gillar henne heller, nog därför jag inte addat henne på facebook.

Att du lägger till någon på facebook behöver inte betyda att du gillar personen, du kan i stort sätt lägga till din värsta fiende. Så det betyder inte så mycket och du behöver inte känna att det blir uppenbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

fungarar inte muntlig kommunikation eller.

Som jag skrev jobbar jag med henne nu under tre veckors tid, skulle nog kalla det muntlig kommunikation, dock så blir det ganska få och korta samtal, nog eftersom vi båda är ganska blyga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att du ska adda och prata med henne även om det verkar "uppenbart" som du uttrycker det. Någon måste ju bli uppenbar förr eller senare för att det ska hända något, ingen mening att smyga. [crazy]

Bara gör det, tänk inte så mycket. Ett tips när du har addat henne är att du inte tvekar för länge med att skriva i chatten/kommentera saker, blir bara svårare & konstigare att göra det ju längre tid det går (har erfarenhet...).

Sen om det går åt skogen så har du i alla fall försökt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sant, vill bara inte att allt ska gå åt skogen undertiden vi fortfarande jobbar tillsammans, därför jag funderar på att dröja med det, dock kanske de är försent då..


   
SvaraCitera

Du får ta tag i det om du inte vill missa chansen. Om ni ändå delar samma väg hem så borde du kunna tvinga dig själv att fråga ifall hon vill göra något.

Om det finns nå fin plats efter vägen som ni kan stanna på så kan ni ju bara sitta där och prata lite 🙂 Fråga henne om hon tänkt göra något för pengarna, vad hon ska göra efter sommarlovet (plugg?) och allmäna saker:)

Var i en liknande sits för ett par år sedan och jag var nästan livrädd för tjejer på den tiden, hon sa ja till en "date" [y][smile]

Även om du är blyg och de tar emot så .. fan, det är värt ett försök.. lovar verkligen det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Go for it! Vad är det värsta som kan hända? 🙂


   
SvaraCitera

LimE:

Sant, vill bara inte att allt ska gå åt skogen undertiden vi fortfarande jobbar tillsammans, därför jag funderar på att dröja med det, dock kanske de är försent då..

Kom igen nu!

Peppa dig själv, intala dig om att du klarar av det!

Skulle hon säga nej så .. håll humöret uppe och fortsätt prata med henne så gott du kan på arbetstid så kanske hon ändrar sig.

.. men oftast brukar ju inte folk tacka nej till att göra något, do it do it do it do it do it!!!

go lime! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tackar verkligen för alla svar! Gav mig inspiration:)
Ska ge det ett försök! Kommer uppdatera senare med (förhoppningsvis goda) resultat:)


   
SvaraCitera