Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp med ett script till mirc.


Robler
Ämnesstartare

Så, jag vet egentligen ingenting om mSL och frågar därför efter hjälp med ett scipt.

Det jag vill är att varenda gång någon (helst bara när jag...) skriver !cookie (som aktivierar ett annat script ^^) så ska mitt script vänta 250 sek. och sedan skriva !cookie igen (vilket i min hjärna ska göra det till en evighetsloop och detta skulle vara mycket trevligt).

Ja, det är evighetsloopen jag vill ha, skulle vara superschysst om någon kunde fixa det till mig 🙂

//Robler


   
Citera

Om jag kommer ihåg rätt kommer ditt skript inte aktiveras när du själv skriver ut !cookie; någon annan måste göra det för att koden skall exekveras.

Thus, en sådan evighetsslinga är ej möjlig att skapa om du inte använder två eller flera botar.

(Dessutom låter det som en riktig dålig idé att spamma kanaler [rolleyes])


   
SvaraCitera
Robler
Ämnesstartare

hm om jag säger så här då... när jag skriver !cookie så kommer ett annat script göra att någon skriver cookie... det enda jag egentligen behöver hjälp med är att få in så att den skickar efter 250 sek (för att undivka spamming >.>)


   
SvaraCitera

Du får använda dig av timers, läs i manualen.
Skriv "/help timers".


   
SvaraCitera
Robler
Ämnesstartare

hm, som jag fattar så blir det:

/timer1 0 250 /say !cookie

men ska denna in i aliases eller vad?


   
SvaraCitera

Nej, aliases är något helt annat. Använd det i ditt skript som vilket annat kommando som helst.

För att skriva ut "!cookie" vanligt använder du
/say !cookie

För att göra det med delay använder du
/timer1 0 250 /say !cookie


   
SvaraCitera
Robler
Ämnesstartare

jo så långt är jag med, men var ska jag skriva det?


   
SvaraCitera

Jaha, du får nog lära dig mSL först innan du försöker koda i det [wink]

Allt finns bra beskrivet i manualen under "Scripting" eller dylikt.


   
SvaraCitera
Robler
Ämnesstartare

men det låter ju jättejobbigt >.> vad är då meningen med att fråga er?

kom på en till sak som skulle vara trevligt att få in i scriptet... jag vill helst bara att den skriver det i en channel ^^"


   
SvaraCitera