Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp med hur man pratar med en tjej!!


Ämnesstartare

Jag är en kille på 15 år som pratar med en tjej på snapchat som går på samma skola men i en annan klass. Vi har skrivit med varandra över en vecka nu och jag tycker det är dags att börja prata med henne nu. Det värsta är att jag varken vågar prata med henne irl och jag vet inte vad vi ska prata om heller! Skulle gärna vilja ha lite hjälp! Tack i förhand!!


   
Citera

en tjej är också en människa, hon är precis lika lätt att prata med som dina kompisar egentligen så länge du inte hype:ar att hon är just tjej. om ni har hållit igång snack i en vecka över snap ska det nog kunna rulla på naturligt i person också. inled med ett "hej", sen kan du dra nån parallell till något ni snackat om i veckan eller säga att det är kul att se henne vilket lär vara sant. sen tror jag att det rullar på, hon har säkert en del att säga också. 


   
SvaraCitera

fråga om hon vill ligga


   
SvaraCitera

Axelinaaas:
fråga om hon vill ligga

Blir tydligen varnad när jag skriver saker till dig så antar att du är time.

Den första vettiga tipset. Mycket glad


   
SvaraCitera
mens
 mens

SvenskWithAttitude: Blir tydligen varnad när jag skriver saker till dig så antar att du är time.

lr så beter du dig som ett creep mot henne. förekommer mkt sådant här.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Blir tydligen varnad när jag skriver saker till dig så antar att du är time.

Den första vettiga tipset. Mycket glad

what , hur blir du varnad? När har du skrivit till mig? x)

i know Cool


   
SvaraCitera

mens:

lr så beter du dig som ett creep mot henne. förekommer mkt sådant här.

?


   
SvaraCitera
Cobrak

SvenskWithAttitude:

?

Om du vill krydda till det lite extra ska du låtsas att du har en blöjfetisch.


   
SvaraCitera

Cobrak:

Om du vill krydda till det lite extra ska du låtsas att du har en blöjfetisch.

Haha nej tack. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:

Om du vill krydda till det lite extra ska du låtsas att du har en blöjfetisch.

SvenskWithAttitude:

Haha nej tack. Blink

Wtf händer här?! Blöjfetisch? Vad har det med min fråga att göra lmao?


   
SvaraCitera

Fille for fucks sake. "Be cool" är inte ett begrepp som bara myntats ur ingenting. 
Tala med henne som du gör via snap. Men var beredd på att konversationen kan var lite trög i början av "real life talk" då snapchat så tar det kanske någon minut att svara för att man tänker på vad man skall skriva osv. Och du kan ju tänka hur det är om man inte svarar någon förens någon minut i verkliga livet. Så var helt enkelt medveten om att sådant händer och kommer hända. Inget konstigt. Men var beredd så att det inte kommer som en shock och du tror att du har misslyckats. 

Samtalsämne? ja, det ni brukar snappa om. Eller helt enkelt bara dumt nonsens. Brukar slänga upp massa krafs i samtalsämenen för att helt enkelt prata om något. Och det funkar. 

Exempel 1: Jag och en fin vännina sitter på pendeltåget. Jag börjar t.ex prata om att jag skall klippa mig snart. Men funderar på om jag skall ändra min frisyr eller liknande. 

Hon har ju tänkt precis samma sak någon gång i sitt liv. Så hon kommer ju nämna något som är relevant till det. "Ja, gud jag brukar sitta med skoldatorn samma dag och bara leta bland massa bilder efter en frisyr." Och så nämner man t.ex hur typiskt svensk och konflikt rädd man är och frisören gör något man inte ville. Men man säger ändå att man är nöjd. 

(Hon relaterade till det, och humor byggs ofta på saker och ting man relaterar till. Hon skrattade och så fortsatte det i samma mönster). 

Sen nämnde jag på skoj om hur jag såklart skall skaffa en "emo" frisyr med sönder blonderat hår. Och hon skrattade. Sen så börjar man prata om hur det var modet för några år sedan (fjortis modet/kulturen osv). 

Människan är ett självmedvetet djur dom egentligen bara är programmerad. Och koderna till programmeringen är ganska lätta att lista ut och använda i sitt egna syfte.

Lycka till. Och var lite lätt dominant vilket oftast missuppfattas som självsäkerhet. Något alla människor tänder på. Självsäkerhet.

Och snälla. Glöm inte. "Fake it till you make it". Låtsas du som om livet är lätt. Så kommer det att bli det. "You dress for the job you want". Då det är ett vanligt knep inom den retoriska världen. För att man lurar kroppen. Ställ dig framför spegeln. Händerna på höfterna. Stå som en ledare och ba titta på dig själv. Låtsas se tuff ut. Som om du kan dig själv. Sen återgå till hur du var innan. Och vips. Du kommer ha ett "syntetiskt" tillvärkad självsäkerhet som kommer smitta av sig. 


   
SvaraCitera

knäpp fingrarna nervöst och försök insinuera nåt som motparten inte alls uppfattar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idag så var hon i mitt klassrum och jag fick ögonkontakt med henne i kanske 6 sekunder men vågade inte gå fram och prata... känner mig så patetisk


   
SvaraCitera

Om du börjar med ett hej kommer hon svara med ett hej och sedan kan du säga något mer och då flyter samtalet på helt naturligt. Det är bara i början det är svårt men sedan blir det mer och mer naturligt. Tänk på att du kommer ångra dig sedan om du inte säger nåt nu. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska försöka snacka med henne på idrotten imorgon så får vi se hur det går


   
SvaraCitera