Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp med kris i relation


Ämnesstartare

Hej. Tänker ge dig som läser det här lite bakgrundsinfo. Jag och min ex-partner har varit tillsammans i en bit över 2 år i ett monogamt distansförhållande. Det har varit ett hyfsat stormigt förhållande men det har alltid funnit en extremt stark kärlek, senaste året så har det varit ganska bra. I somras så lämnade hen mig av ytterst oklara orsaker. Men vi stämde träff och blev tillsammans igen under god vänskap. Det blev ganska mycket som en nystart.
Allt har varit bra fram tills 2-3 veckor sedan då min partner flyttade till en annan ort för att plugga. Hens kontakt blev väldigt dålig och jag antog att det pga ny miljö och lite tid till kommunikation med mig. Men sedan så fick jag nog och frågade ifall det var något och vad hen egentligen vill med förhållandet. Hen tvekade men gav till sist svaret att hen vill bryta, om än tillfälligt.
Helt plötsligt så ser jag att hon börjar gilla massor av bilder på en av mina vänner på instagram, var ju jävligt skakig så jag hoppade till lite av det. Nu i veckan så såg jag på facebook att de har gillat alla varandras profilbilder sedan flera år tillbaka. Jag brukar inte överanalysera småsaker såsom sociala medier men det blev oundvikligt. Helt plötsligt så la min ex-partner upp en bild när hen umgicks med min vän i fråga. Jag blev extremt nojjig och illamående, skrev lite med vännen och han verkade medveten om vår situation och allt kändes lugnt. Fram tills idag då jag såg att han gillat kommentarer om vilken snygg person mitt ex är och att han blivit vän med hens mamma på facebook. Sådant går ju knappast att skaka av som "äh, det är bara internet".
Eftersom vi haft tveksamma uppbrott förut och jag fortfarande älskar hen djupt så vet jag inte vad jag ska ta mig till?
Borde jag ringa min vän och fråga om de saker jag har sett eller är det riktigt jävla konstigt? Att kontakta min expartner om detta känns som något som kan förstöra alla chanser för framtiden, framförallt då hen ändå är dålig på att svara. 
Någon lär påpeka att jag bara ska ta att hen har lämnat mig, men eftersom jag inte förstår varför och det kom som en shock så kan jag inte riktigt hantera det och jag tror ändå att det finns en chans att vi kan finna varandra igen.
Värt att tillägga är att denna situationen har resulterat i ett flertal panikattacker för mig men jag har nu kontakt med psykolog, även fast mötena inträffar på tok för långt ifrån varandra. 
Snälla hjälp mig


   
Citera
Ämnesstartare

Uppskattar hyfsat snabba råd då jag nyligen ringde min vän men fick inget svar. Han frågade nyss om det var något speciellt, men jag känner verkligen inte att jag kan berätta det i skrift. 


   
SvaraCitera

Ring och prata ut. Försök att iaf låtsas vara förstående.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nahual:
Ring och prata ut. Försök att iaf låtsas vara förstående.

Min expartner svarar ej, försöker liksom prata med hen men hon ger väldigt vaga svar. Jag respekterar självklart hens val liksom, man kan inte kontrollera människor. Framförallt inte om vill ha en god relation.


   
SvaraCitera

Strunta i människan och läs på om något roligt. Ingen meninga att ha ett förhållande om man ändå inte gifter sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
Strunta i människan och läs på om något roligt. Ingen meninga att ha ett förhållande om man ändå inte gifter sig.

Klart vi ska gifta oss! Det är ju precis vad jag funderar på för tillfället. Tack för hjälpen


   
SvaraCitera

VäldigtAnonym:

Min expartner svarar ej, försöker liksom prata med hen men hon ger väldigt vaga svar. Jag respekterar självklart hens val liksom, man kan inte kontrollera människor. Framförallt inte om vill ha en god relation.

Ställ raka frågor och var klar med vad du vill att hen svarar på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nahual:

Ställ raka frågor och var klar med vad du vill att hen svarar på.

Redan frågat ifall hen har något på gång med min vän, men hen svarade bara "nä, kolla med honom själv ifall du undrar". Sedan dök det nya varningstecken upp. Vilket gör att jag ändå inte kan känna mig lugn med svaret.


   
SvaraCitera

VäldigtAnonym:

Redan frågat ifall hen har något på gång med min vän, men hen svarade bara "nä, kolla med honom själv ifall du undrar". Sedan dök det nya varningstecken upp. Vilket gör att jag ändå inte kan känna mig lugn med svaret.

Deras relation är ju trots allt inte din ensak. Låt saker vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nahual:

Deras relation är ju trots allt inte din ensak. Låt saker vara.

Du inser att detta är en person som jag fortfarande har sinnessjukt mycket känslor för. Samtidigt så är den andra personen en vän som jag ansett står mig ganska nära. Det känns inte jättejättebra kan du nog förstå. 


   
SvaraCitera

VäldigtAnonym:

Klart vi ska gifta oss! Det är ju precis vad jag funderar på för tillfället. Tack för hjälpen

Happ


   
SvaraCitera

Hitta en ny , finns alltid fler tjejer som söker förhållanden . 


   
SvaraCitera