Aviseringar
Rensa alla

Behöver hjälp med översättning av en text (Eng till Sv)


Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

youtube

Finns massa filmer på youtube men ville ha en lite mer trovärdig källa. Valde därför WHO [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niven:

Finns massa filmer på youtube men ville ha en lite mer trovärdig källa. Valde därför WHO

Den filmen jag talade på använde främst WHO som källa.

Är du haschtomte eller varför vill du veta det btw? ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Den filmen jag talade på använde främst WHO som källa.

Är du haschtomte eller varför vill du veta det btw? ;P

Röker ej själv men är intresserad för vill veta om man blivit lurad av samhället (och inte minst staten!) till att tro att cannabis är farligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niven:

Röker ej själv men är intresserad för vill veta om man blivit lurad av samhället (och inte minst staten!) till att tro att cannabis är farligt.

Det är ju inte utan biverkningar om det är det du undrar.

Sedan får man skilja på samhället och en högstadielärare som sa att man skulle dö om man tog ett bloss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

högstadielärare som sa att man skulle dö om man tog ett bloss.

Precis det jag menar! Varför sa lärarna så? Okunskap? Eller trodde dom att det var bäst för oss elever?

Jag känner mig i vilket fall lurad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niven:

Jag känner mig i vilket fall lurad.

Det är "farligt" i varje fall, de tror väl bara att man kommer låta bli om de säger så, vilket är ganska idiotiskt då man istället tror allt dåligt man hört om det är lögner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Men hur farligt?
Om jag skulle börja hobbeyröka lite med några kompisar nu under studietiden för att det är skönare än att supa så skulle inte min livskvalitet inte sjunka [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trodde dessutom att skolan skulle lära ut kunskap, inte grundlura och vinkla fakta på det sättet dom gjort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niven:

Om jag skulle börja hobbeyröka lite med några kompisar nu under studietiden för att det är skönare än att supa så skulle inte min livskvalitet inte sjunka

Jag skulle inte rekommendera det, studier på möss visar att det är väldigt skadligt för minnet under den period hjärnan utvecklas, vänta tills du är 25 åtminstone och tänker över det då istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag skulle inte rekommendera det, studier på möss visar att det är väldigt skadligt för minnet under den period hjärnan utvecklas, vänta tills du är 25 åtminstone och tänker över det då istället.

Nej har inte sagt att jag ska börja men hur stor skada det gör varierar ju hur ofta man röker. Om jag skulle röka istället för att supa skulle det bli ungefär 2 gånger i månaden. Och utifrån det jag har läst så skulle ett så spritt intag ej skada hjärnan permanent. Fast såklart den skadas ju alltid lite, men det är ju samma sak med alkohol :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niven:

Fast såklart den skadas ju alltid lite, men det är ju samma sak med alkohol :S

Å andra sidan vet jag att det kan vara ganska svårt att hålla det på vettig nivå (fråga runt på forumet om du inte hört detsamma)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Å andra sidan vet jag att det kan vara ganska svårt att hålla det på vettig nivå (fråga runt på forumet om du inte hört detsamma)

Kanske sant. Har i vilket fall lovet en kompis att jag ej ska börja röka [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niven:

Kanske sant. Har i vilket fall lovet en kompis att jag ej ska börja röka

ok, lika bra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

ok, lika bra det.

[y][y][y]


   
SvaraCitera